Молитвы вечерняя читать

Полное описание: Молитвы вечерняя читать - для наших любимых читателей.

Молитвы вечерние

Начальные молитвы

Во и́мя Отцá, и Сы́на, и Святáго Ду́ха. Ами́нь.

Го́споди Иису́се Христé, Сы́не Бóжий, моли́тв рáди Пречи́стыя Твоея́ Мáтере, преподóбных и богонóсных отéц нáших и всех святы́х, поми́луй нас. Ами́нь.

Слáва Тебé, Бóже наш, слáва Тебé.

Царю́ Небéсный, Утéшителю, Ду́ше и́стины, И́же вездé сый и вся исполня́яй, Сокрóвище благи́х и жи́зни Подáтелю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия сквéрны, и спаси́, Блáже, ду́ши нáша.

Святы́й Бóже, Святы́й Крéпкий, Святы́й Безсмéртный, поми́луй нас (трижды).

Слáва Отцу́ и Сы́ну и Святóму Ду́ху, и ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.

Пресвятáя Трóице, поми́луй нас; Гóсподи, очи́сти грехи́ нáша; Влады́ко, прости́ беззакóния нáша; Святы́й, посети́ и исцели́ нéмощи нáша, и́менé Твоегó рáди.

Гóсподи поми́луй (трижды).

Óтче наш, И́же еси́ на небесéх! Да святи́тся и́мя Твоé, да прии́дет Царствие Твоé, да бу́дет во́ля Твоя, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и остáви нам дóлги нáша, я́коже и мы оставля́ем должникóм нáшим; и не введи́ нас во искушéние, но избáви нас от лукáваго.

Тропари

Поми́луй нас, Гóсподи, поми́луй нас; вся́каго бо отвéта недоумéюще, сию́ Ти моли́тву я́ко Влады́це грéшнии принóсим: поми́луй нас.

Слава: Гóсподи, поми́луй нас, на Тя бо уповáхом; не прогнéвайся на ны зелó, нижé помяни́ беззакóний нáших, но при́зри и ны́не я́ко благоутрóбен, и избáви ны от враг нáших; Ты бо еси́ Бог наш, и мы лю́дие Твои́, вси делá руку́ Твоéю, и и́мя Твоé призывáем.

И ныне: Милосéрдия двéри отвéрзи нам, благословéнная Богорóдице, надéющиися на Тя да не поги́бнем, но да избáвимся Тобóю от бед: Ты бо еси́ спасéние рóда христиáнскаго.

Гóсподи поми́луй (12 раз).

Молитва 1-я, святого Макария Великого, к Богу Отцу

Бóже вéчный и Царю́ вся́каго создáния, сподóбивый мя дáже в час сей доспéти, прости́ ми грехи́, я́же сотвори́х в сей день дéлом, слóвом и помышлéнием, и очи́сти, Гóсподи, смирéнную мою́ ду́шу от вся́кия сквéрны плóти и ду́ха. И даждь ми, Гóсподи, в нощи́ сей сон прейти́ в ми́ре, да востáв от смирéннаго ми лóжа, благоугожду́ пресвятóму и́мени Твоéму, во вся дни животá моегó, и поперу́ борю́щия мя враги́ плотски́я и безпло́тныя. И избáви мя, Го́споди, от помышлéний су́етных, оскверня́ющих мя, и пóхотей лукáвых. Я́ко Твоé есть Цáрство и си́ла и слáва, Отцá и Сы́на и Святáго Ду́ха, ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.

Молитва 2-я, святого Антиоха, ко Господу нашему Иисусу Христу

Вседержи́телю, Слóво Óтчее, Сам совершéн сый, Иису́се Христé, мнóгаго рáди милосéрдия Твоегó никогдáже отлучáйся менé, рабá Твоегó, но всегдá во мне почивáй. Иису́се, дóбрый Пáстырю Твои́х овéц, не предáждь менé крамолé змии́не, и желáнию сатанину́ не остáви менé, я́ко сéмя тли во мне есть. Ты у́бо, Гóсподи Бóже покланя́емый, Царю́ Святы́й, Иису́се Христé, спя́ща мя сохрани́ немерцáющим свéтом, Ду́хом Твои́м Святы́м, И́мже освятил еси́ Твоя́ ученики́. Даждь, Гóсподи, и мне, недостóйному рабу́ Твоéму, спасéние Твоé на лóжи моéм: просвети́ ум мой свéтом рáзума Святáго Евáнгелия Твоегó, ду́шу любóвию Крестá Твоегó, сéрдце чистотóю словесé Твоегó, тéло моé Твоéю стрáстию безстрáстною, мы́сль мою́ Твои́м смирéнием сохрани́, и воздви́гни мя во врéмя подóбно на Твоé славослóвие. Я́ко препрослáвлен еси́ со Безначáльным Твои́м Отцéм и с Пресвяты́м Ду́хом во вéки. Ами́нь.

Молитва 3-я, ко Пресвятому Духу

Молитва 4-я, святого Макария Великого

Молитва 5-я

Гóсподи Бóже наш, éже согреши́х во дни сем слóвом, дéлом и помышлéнием, я́ко Благ и Человеколю́бец прости́ ми. Ми́рен сон и безмятéжен дáруй ми. Áнгела Твоегó храни́теля посли́, покрывáюща и соблюдáюща мя от вся́каго зла, я́ко Ты еси́ Храни́тель душáм и телесéм нáшим, и Тебé слáву возсылáем, Отцу́ и Сы́ну и Святóму Ду́ху, ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.

Молитва 6-я

Гóсподи Бóже наш, в Негóже вéровахом, и Егóже и́мя пáче вся́каго и́менé призывáем, даждь нам, ко сну отходя́щим, ослáбу души́ и тéлу, и соблюди́ нас от вся́каго мечтáния, и тéмныя слáсти кромé; устáви стремлéние страстéй, угаси́ разжжéния востáния телéснаго. Даждь нам целому́дренне пожи́ти дéлы и словесы́; да добродéтельное жи́тельство восприéмлюще, обетовáнных не отпадéм благи́х Твои́х, я́ко Благословéн еси́ во вéки. Ами́нь.

Молитва 7-я, святого Иоанна Златоуста (24 молитвы, по числу часов дня и ночи)

1 Гóсподи, не лиши́ менé небéсных Твои́х благ. 2 Гóсподи, избáви мя вéчных мук. 3 Гóсподи, умóм ли или́ помышлéнием, слóвом или дéлом согреши́х, прости́ мя. 4 Гóсподи, избáви мя вся́каго невéдения и забвéния, и малоду́шия, и окаменéннаго нечу́вствия. 5 Гóсподи, избáви мя от вся́каго искушéния. 6 Гóсподи, просвети́ моé сéрдце, éже помрачи́ лукáвое похотéние. 7 Гóсподи, аз я́ко человéк согреши́х, Ты же, я́ко Бог Щедр, поми́луй мя, ви́дя нéмощь души́ моея́. 8 Гóсподи, посли́ благодáть Твою́ в пóмощь мне, да прослáвлю и́мя Твоé святóе. 9 Гóсподи Иису́се Христé, напиши́ мя рабá Твоегó в кни́зе живóтней и дáруй ми конéц благи́й. 10 Гóсподи Бóже мой, áще и ничтóже благо сотвори́х пред Тобóю, но даждь ми по благодáти Твоéй положи́ти начáло блáгое. 11 Гóсподи, окропи́ в сéрдце моéм росу́ благодáти Твоея́. 12 Гóсподи небесé и земли́, помяни́ мя грéшнаго рабá Твоегó, сту́днаго и нечи́стаго, во Цáрствии Твоéм. Ами́нь.

1 Гóсподи, в покая́нии приими́ мя. 2 Гóсподи, не остáви менé. 3 Гóсподи, не введи́ менé в напáсть. 4 Гóсподи, даждь ми мы́сль блáгу. 5 Гóсподи, даждь ми слéзы, и пáмять смéртную, и умилéние. 6 Гóсподи, даждь ми пóмысл исповéдания грехóв мои́х. 7 Гóсподи, даждь ми смирéние, целому́дрие и послушáние. 8 Гóсподи, даждь ми терпéние, великоду́шие и крóтость. 9 Гóсподи, всели́ в мя кóрень благи́х, страх Твой в сéрдце моé. 10 Гóсподи, сподóби мя люби́ти Тя от всея́ души́ моея́, и помышлéния и твори́ти во всем вóлю Твою́. 11 Гóсподи, покрый мя от человéк нéкоторых, и бесóв, и страстéй, и от вся́кия ины́я неподóбныя вéщи. 12 Гóсподи, веси́, я́ко твори́ши, я́коже Ты вóлиши, да бу́дет вóля Твоя́ и во мне грéшнем, я́ко Благословéн еси́ во вéки. Ами́нь.

Читайте так же:  Молитвы от простуды детям

Молитва 8-я, нашему Иисусу Христу

Гóсподи Иису́се Христé, Сы́не Бóжий, рáди честнéйшия Мáтере Твоея́, и безплóтных Твои́х Áнгел, Проро́ка же и Предтéчи и Крести́теля Твоегó, богоглагóливых же апóстол, свéтлых и добропобéдных му́ченик, преподóбных и богонóсных отéц, и всех святы́х моли́твами, избáви мя настоя́щаго обстоя́ния бесóвскаго. Ей, Гóсподи мой Твóрче, не хотя́й смéрти грéшнаго, но я́коже обрати́тися и жи́ву бы́ти ему́, даждь и мне обращéние окая́нному и недостóйному; изми́ мя от уст пáгубнаго зми́я, зия́ющаго пожрéти мя и свести́ во ад жи́ва. Ей, Гóсподи мой, утешéние моé, И́же менé рáди окая́ннаго в тлéнную плоть оболки́йся, истóргни мя от окая́нства, и утешéние подáждь души́ моéй окая́нней. Всади́ в сéрдце моé твори́ти Твоя́ повелéния, и остáвити лукáвая дея́ния, и получи́ти блажéнства Твоя́: на Тя бо, Гóсподи, уповáх, спаси́ мя.

Молитва 9-я, ко Пресвятой Богородице, Петра Студийского

К Тебé Пречи́стей Бóжией Мáтери аз окая́нный припáдая молю́ся: веси́, Цари́це, я́ко безпрестáни согрешáю и прогневля́ю Сы́на Твоегó и Бóга моегó, и многажды áще кáюся, лож пред Бóгом обретáюся, и кáюся трепещá: не ужéли Госпóдь порази́т мя, и по часé пáки тáяжде творю́; вéдущи сия́, Влады́чице моя́ Госпожé Богорóдице, молю́, да поми́луеши, да укрепи́ши, и благáя твори́ти да подáси ми. Веси́ бо, Влады́чице моя́ Богорóдице, я́ко отню́д и́мам в нéнависти злáя моя́ делá, и всéю мы́слию люблю́ закóн Бóга моегó; но не вем, Госпожé Пречи́стая, отку́ду я́же ненави́жду, та и люблю́, а благáя преступáю. Не попущáй, Пречи́стая, вóли моéй совершáтися, не угóдна бо есть, но да бу́дет вóля Сы́на Твоегó и Бóга моегó: да мя спасéт, и вразуми́т, и подáст благодáть Святáго Ду́ха, да бых аз отсéле престáл сквернодéйства, и прóчее пожи́л бых в повелéнии Сы́на Твоегó, Ему́же подобáет вся́кая слáва, честь и держáва, со Безначáльным Егó Отцéм и Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Егó Ду́хом, ны́не и при́сно и во вéки векóв, ами́нь.

Молитва 10-я, ко Пресвятой Богородице

Благáго Царя́ благáя Мáти, Пречи́стая и Благословéнная Богорóдице Мари́е, ми́лость Сы́на Твоегó и Бóга нáшего излéй на стрáстную мою́ ду́шу и Твои́ми моли́твами настáви мя на дея́ния благáя, да прóчее врéмя животá моегó без порóка прейду́ и Тобóю рай да обря́щу, Богорóдице Дéво, еди́на Чи́стая и Благословéнная.

Молитва 11-я, ко святому Ангелу Хранителю

Áнгеле Христóв, храни́телю мой святы́й и покрови́телю души́ и тéла моегó, вся ми прости́, ели́ка согреши́х во днéшний день, и от вся́каго лукáвствия проти́внаго ми врáга избáви мя, да ни в кóемже гресé прогнéваю Бóга моегó; но моли́ за мя грéшнаго и недостóйнаго рабá, я́ко да достóйна мя покáжеши блáгости и ми́лости Всесвяты́я Трóицы и Мáтере Гóспода моегó Иису́са Христá и всех святы́х. Ами́нь.

Кондак Богородице

Взбрáнной Воевóде победи́тельная, я́ко избáвльшеся от злых, благодáрственная воспису́ем Ти раби́ Твои́, Богорóдице, но я́ко иму́щая держáву непобеди́мую, от вся́ких нас бед свободи́, да зовéм Ти́: рáдуйся, Невéсто Неневéстная.

Преслáвная Приснодéво, Мати́ Христá Бóга, принеси́ нáшу моли́тву Сы́ну Твоему́ и Бóгу нáшему, да спасéт Тобóю ду́ши нáша.

Все уповáние моé на Тя возлагáю, Мáтии Бóжия, сохрани́ мя под крóвом Твои́м.

Богорóдице Дéво, не прéзри менé грéшнаго, трéбующа Твоея́ пóмощи и Твоегó заступлéния, на Тя бо уповá душá моя́, и поми́луй мя.

Молитва святого Иоанникия Великого

Уповáние моé Отéц, прибéжище моé Сын, покрóв мой Дух Святы́й: Трóице Святáя, слáва Тебé.

Достóйно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя, Богорóдицу, Присноблажéнную и Пренепорóчную и Мáтерь Бóга нáшего. Честнéйшую Херуви́м и славнéйшую без сравнéния Серафи́м, без истлéния Бóга Слóва рóждшую, су́щую Богорóдицу Тя величáем.

Гóсподи поми́луй (трижды).

Гóсподи Иису́се Христé, Сы́не Бóжий, моли́тв рáди Пречи́стыя Твоея́ Мáтере, преподóбных и богонóсных отéц нáших и всех святы́х, поми́луй нас. Ами́нь.

Молитва святого Иоанна Дамаскина, которую, показывая на постель твою, говори:

Влады́ко Человеколю́бче, не ужéли мне одр сей гроб бу́дет, или́ ещé окая́нную мою́ ду́шу просвети́ши днем? Се ми гроб предлежи́т, се ми смерть предстои́т. Судá Твоегó, Гóсподи, бою́ся и му́ки безконéчныя, злóе же творя́ не престаю́: Тебé Гóспода Бóга моегó всегдá прогневля́ю, и Пречи́стую Твою́ Мáтерь, и вся Небéсныя Си́лы, и святáго Áнгела, храни́теля моегó. Вем у́бо, Гóсподи, я́ко недостóин есмь человеколю́бия Твоегó, но достóин есмь вся́каго осуждéния и му́ки. Но, Гóсподи, или́ хощу́, или́ не хощу́, спаси́ мя. Áще бо прáведника спасéши, ничтóже вéлие; и áще чи́стаго поми́луеши, ничто́же ди́вно: досто́йни бо суть ми́лости Твоея́. Но на мне грéшнем удиви́ ми́лость Твою́: о сем яви́ человеколю́бие Твоé, да не одолéет моя́ злóба Твоéй неизглагóланней блáгости и милосéрдию: и я́коже хóщеши, устрóй о мне вещь.

И хотя лечь на постель, говори сии тропари:

Просвети́ óчи мои́, Христé Бóже, да не когдá усну́ в смерть, да не когдá речéт враг мой: укрепи́хся на негó.

Слава: Засту́пник души́ моея́ бу́ди, Бо́же, я́ко посредé хожду́ сетéй мнóгих; избáви мя от них и спаси́ мя, Блáже, я́ко Человеколю́бец.

И ныне: Преслáвную Бóжию Мáтерь, и святы́х Áнгел Святéйшую, немóлчно воспои́м сéрдцем и усты́, Богорóдицу Сию́ исповéдающе, я́ко вои́стинну рóждшую нам Бóга воплощéнна, и моля́щуюся непрестáнно о душáх нáших.

Молитва Честному Кресту

Также целуй крест твой, и знаменуй крестом место твое от головы до ног, также и со всех сторон, и говори молитву Честнóму Кресту:

Да воскрéснет Бог, и расточáтся врази́ Его́, и да бежáт от лицá Егó ненави́дящии Егó. Я́ко исчезáет дым, да исчéзнут; я́ко тáет воск от лицá огня́, тáко да поги́бнут бéси от лицá лю́бящих Бóга и знáменующихся крéстным знáмением, и в весéлии глагóлющих: рáдуйся, Пречестны́й и Животворя́щий Крéсте Госпóдень, прогоня́яй бéсы си́лою на тебé пропя́таго Гóспода нáшего Иису́са Христá, во ад сшéдшаго и попрáвшаго си́лу диáволю, и даровáвшаго нам тебé Крест Свой Честны́й на прогнáние вся́каго супостáта. О, Пречестны́й и Животворя́щий Крéсте Госпóдень! Помогáй ми со Святóю Госпожéю Дéвою Богорóдицею и со всéми святы́ми во вéки. Ами́нь.

Огрáди мя, Гóсподи, си́лою Честнáго и Животворя́щаго Твоегó Крестá, и сохрани́ мя от вся́каго зла.

Читайте так же:  Молитва чтобы избавиться от человека

Также, вместо прощения:

Ослáби, остáви, прости́, Бóже, прегрешéния нáша, вóльная и невóльная, я́же в слóве и в дéле, я́же в вéдении и не в вéдении, я́же во дни и в нощи́, я́же во умé и в помышлéнии: вся нам прости́, я́ко Благ и Человеколю́бец.

Молитва

Ненави́дящих и оби́дящих нас прости́, Гóсподи Человеколю́бче. Благотворя́щим благосотвори́. Брáтиям и срóдником нáшим дáруй я́же ко спасéнию прошéния и жизнь вéчную. В нéмощех су́щия посети́ и исцелéние дáруй. И́же на мóри упрáви. Путешéствующим спутешéствуй. Служáщим и ми́лующим нас грехóв оставлéние дáруй. Заповéдавших нам недостóйным моли́тися о них поми́луй по вели́цей Твоéй ми́лости. Помяни́, Гóсподи, прéжде усóпших отéц и брáтий нáших и упóкой их, идéже присещáет свет лицá Твоегó. Помяни́, Гóсподи, брáтий нáших пленéнных и избáви я от вся́каго обстоя́ния. Помяни́, Гóсподи, плодонося́щих и добродéлающих во Святы́х Твои́х Цéрквах, и даждь им я́же ко спасéнию прошéния и жизнь вéчную. Помяни́, Гóсподи, и нас, смирéнных и грéшных и недостóйных раб Твои́х, и просвети́ наш ум свéтом рáзума Твоегó, и настáви нас на стезю́ зáповедей Твои́х, моли́твами Пречи́стыя Влады́чицы нáшея Богорóдицы и Приснодéвы Мари́и и всех Твои́х святы́х: я́ко Благословéн еси́ во вéки векóв. Ами́нь.

Исповедание грехов повседневное

Исповéдаю Тебé Гóсподу Бóгу моему́ и Творцу́, во Святéй Трóице Еди́ному, слáвимому и покланя́емому, Отцу́ и Сы́ну и Святóму Ду́ху, вся моя́ грехи, я́же содéях во вся дни животá моегó, и на вся́кий час, и в настоя́щее врéмя, и в прешéдшия дни и нóщи, дéлом, слóвом, помышлéнием, объядéнием, пия́нством, тайноядéнием, празднослóвием, уны́нием, лéностию, прекослóвием, непослушáнием, оклеветáнием, осуждéнием, небрежéнием, самолю́бием, многостяжáнием, хищéнием, неправдоглагóланием, скверноприбы́тчеством, мшелои́мством, ревновáнием, зáвистию, гнéвом, памятозлóбием, нéнавистию, лихои́мством и всéми мои́ми чу́вствы: зрéнием, слу́хом, обоня́нием, вку́сом, осязáнием и прóчими мои́ми грехи́, душéвными вку́пе и телéсными, и́миже Тебé Бóга моегó и Творцá прогнéвах, и бли́жняго моегó онепрáвдовах: о сих жалéя, ви́нна себé Тебé Бóгу моему́ представля́ю, и имéю вóлю кáятися: тóчию, Гóсподи Бóже мой, помози́ ми, со слезáми смирéнно молю́ Тя: прешéдшая же согрешéния моя́ милосéрдием Твои́м прости́ ми, и разреши́ от всех сих, я́же изглагóлах пред Тобóю, я́ко Благ и Человеколю́бец.

Молитвенное правило

Итак, молитва для православного христианина — это беседа, общение с Богом. Обращение к Господу в молитве — потребность души верующего человека, недаром святые отцы называли молитву дыханием души.

Исполняя ежедневное молитвенное правило, нужно помнить о двух вещах.

Первое. Ежедневная молитва потому и называется правилом, что обязательна к исполнению. Каждый православный христианин молится утром и перед сном; он молится и перед едой, а после еды благодарит Бога. Христиане молятся перед началом всякого дела (работы, учебы и др.) и по его окончании. Перед началом работы читается молитва «Царю Небесный. » или специальные молитвы на начало всякого дела. По окончании дела обычно читается молитва Богородице «Достойно есть». Все эти молитвословия содержатся в православном Молитвослове.

Итак, в молитвенной жизни должна быть регулярность и дисциплина. Ежедневное молитвенное правило нельзя пропускать и молиться только тогда, когда захочется и будет настроение. Христианин — воин Христов, в крещении он принимает присягу на верность Господу. Жизнь всякого воина, солдата называется службой. Строится она по особому распорядку и уставу. И православный человек также несет свою службу, совершая молитвенное правило. Эта служба Богу проходит по уставам Церкви.

Второе, о чем следует помнить, исполняя правило: нельзя превращать ежедневную молитву в формальное вычитывание положенных молитвословий. Бывает, что священнику на исповеди приходится слышать: «Начал читать утренние молитвы и только на середине понял, что читаю вечернее правило». Значит, чтение было чисто формальным, механическим. Оно не дает духовных плодов. Чтобы исполнение правила не превратилось в формальную вычитку, нужно читать его не торопясь, лучше вслух или вполголоса, вдумываясь в смысл молитвы, стоя благоговейно — ведь мы предстоим Самому Богу и разговариваем с Ним. Собираясь молиться, нужно собрать себя, успокоиться, отогнать все житейские мысли и попечения. Если во время чтения молитв пришло невнимание и посторонние помыслы и мы перестали обращать внимание на читаемое, нужно остановиться и начать читать молитву заново, уже с должным вниманием.

Новоначальному христианину бывает трудно сразу читать полное молитвенное правило. Тогда с благословения духовного отца или приходского священника он может выбрать из Молитвослова хотя бы несколько утренних и вечерних молитв. Например, три или четыре, и молиться по этому сокращенному правилу, постепенно прибавляя по одной молитве из Молитвослова — как бы восходя «от силы в силу».

Конечно, человеку, делающему первые шаги в духовной жизни, непросто выполнить полное правило. Он еще многого не понимает. Церковнославянский текст для него пока еще сложен для восприятия. Следует приобрести небольшой словарь церковнославянских слов, чтобы лучше понять смысл читаемых текстов. Понимание и навык молитвы обязательно придет со временем, если человек искренне хочет понять прочитанное и не стоит на месте в молитвенной жизни.

В утренних молитвах христиане просят у Бога благословение на день грядущий и благодарят Его за ночь прошедшую. Вечерние молитвы готовят нас ко сну, а также являются исповеданием грехов минувшего дня. Кроме утреннего и вечернего правила, православный человек в течение всего дня должен хранить память о Боге и мысленно к Нему обращаться. Без Меня не можете делать ничего, — говорит Господь (Ин 15, 5). Всякое дело, даже самое простое, нужно начинать хотя бы с краткой молитвы о помощи Божией в наших трудах.

Очень многие матери грудных детей жалуются, что у них совсем не остается времени на ежедневное правило. Действительно, когда ребенок растет и о нем нужно заботиться днем и ночью, исполнять полное молитвенное правило очень непросто. Здесь можно посоветовать постоянно творить внутреннюю молитву в течение дня и во всех делах и заботах просить у Бога помощи. Это относится не только к матери маленьких детей, но и к любому православному христианину. Так наша жизнь будет проходить с постоянной памятью о Боге и мы не забудем Его в суете мирской.

Молитвы условно подразделяются на просительные, покаянные, благодарственные и славословные. Конечно, мы не только должны обращаться к Господу с просьбами, но обязаны непрестанно благодарить Его за бесчисленные Его благодеяния. И, главное, должны уметь видеть в своей жизни дары Божии и ценить их. Нужно взять за правило: в конце дня вспоминать все то хорошее, что было послано от Бога в день минувший, и читать благодарственные молитвы. Они есть в любом полном Молитвослове.

Читайте так же:  Молитва от болезни простуды

Кроме обязательного молитвенного правила, каждый православный человек может взять на себя и сугубое правило. Например, читать в течение дня каноны, акафисты. Особенность построения акафиста в повторяющемся многократно слове «радуйся». Поэтому он отличается особым радостным настроем. В древности в духовной жизни христианина особое место занимало ежедневное чтение псалмов.

Чтение канонов, акафистов, псалмов помогает в скорбные или тяжелые периоды жизни. Например, канон молебный Богородице (он есть в Молитвослове) читается во всякой скорби душевной и обстоянии, как сказано в самом его названии. Если христианин хочет взять на себя особое молитвенное правило (читать каноны или, например, творить молитву Иисусову: «Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй мя грешного» по четкам), он должен взять на это благословение духовного отца или приходского священника.

Кроме постоянного молитвенного правила, христианин должен регулярно читать Священное Писание Нового Завета.

Можно услышать такое мнение: зачем так часто обращаться к Богу со своими просьбами, молитвами? Господь и так знает, в чем мы имеем нужду. Мол, обращаться к Богу нужно лишь в особых случаях, когда это действительно необходимо.

Такое мнение — всего лишь оправдание собственной лени. Бог — Отец наш Небесный, и как всякому Отцу, Ему хочется, чтобы Его дети общались с Ним, обращались к Нему. И Божия благодать, и милость к нам не могут оскудеть никогда, сколько бы мы ни обращались к Богу.

Вспоминается такая притча:

В доме богатых людей перестали молиться перед едой. Однажды к ним в гости пришел священник. Стол был изысканный, и подали лучшие яства. Сели за стол. Все смотрели на священника и думали, что теперь он помолится перед едой. Но священник сказал: «Хозяин должен молиться за столом, он — первый молитвенник в семье».

Наступило неловкое молчание: в этой семье никто не молился. Отец откашлялся и сказал: «Знаете, дорогой отче, мы не молимся, потому что в молитве перед едой всегда повторяется одно и то же. К чему делать одно и то же каждый день, каждый год? Нет, мы не молимся». Священник удивленно посмотрел на всех, но тут семилетняя девочка сказала: «Папа, неужели мне не нужно больше каждое утро приходить к тебе и говорить “доброе утро”?»

Молитвы утренние и вечерние

Зачем это нужно?

1. Чтобы постоянно помнить о Боге, о Его любви, о необходимости соблюдать Его заповеди. Обращаясь к нему в молитве, мы все это вспоминаем.

2. Молитвы, входящие в состав утренних и вечерних, написаны святыми, имевшими колоссальный духовный опыт. Поэтому составленные ими молитвы — это образцы того, как надо общаться с Богом. Молясь самостоятельно, своими словами и о своих нуждах, мы ориентируемся на молитвы святых.

3. Ежедневные утренние и вечерние молитвы тренируют нашу волю. Принуждая себя к молитве (а принуждать порой приходится), мы становимся духовно сильнее.

Когда правило возникло?

Наше современное молитвенное правило (утренние и вечерние молитвы) получило распространение в XVIII-XIX веках и постепенно утвердилось как норма для мирян.

Что важно знать?

1. Читать утренние и вечерние молитвы можно вслух, а можно и про себя.

2. В каком объеме нужно читать молитвенное правило? Полностью или частично — это православный христианин решает, советуясь с духовником (либо со священником, которому доверяет и у которого регулярно исповедуется).

3. Молитвы, входящие в молитвенное правило, можно читать не только утром и вечером. Это молитвы «универсального назначения».

4. Молитвенное правило — это образец, призванный не отменить или заместить собственную молитву, но научить и направить ее.

Время появления и авторы текстов утреннего и вечернего правила

50-й псалом
Х век до Рождества Христова. Израильский царь Давид,
в знак раскаяния в блуде и убийстве.

Видео (кликните для воспроизведения).

Отче наш
I век. Дана нам Самим Иисусом Христом. (см. Евангелие от Матфея, гл. 6)

Символ веры
Конец IV века. Был принят на первых двух Вселенский Соборах Православной Церкви в 381 году по Р. Х.

Первые четыре молитвы после Символа веры
Конец IV века. Преподобный Макарий Великий, ближайший ученик основателя монашества Антония Великого.

Пятая молитва утреннего правила
Конец IV века. Святитель Василий Великий, величайший святой и учитель. Написал множество догматических сочинений, составил чинопоследование литургии.

Вторая молитва вечернего правила
Начало VII века. Антиох, игумен Лавры Саввы Освященного, автор жизнеописания множества мучеников византийско-персидской войны.

Заключительные молитвы вечернего правила
Конец IV- начало V века.
Свт. Иоанн Златоуст, автор множества богословских и вероучительных трудов, составитель чинопоследования литургии, за прекрасные проповеди и прозванный Златоустом; IX век. Монах Петр Студийский, ученик создателя монашеского устава преп. Феодора Студита.

Вы можете скачать и распечатать этот текст в виде инфографики в формате А4

Текст утренних и вечерних молитв

Можно ли сокращать утреннее и вечернее молитвенное правило?

Святитель Игнатий (Брянчанинов) в «Поучении о молитвенном правиле» писал: «Правило! Какое точное название, заимствованное из самого действия, производимого на человека молитвами, называемыми правилом! Молитвенное правило направляет правильно и свято душу, научает ее поклоняться Богу Духом и Истиною (Ин. 4:23), между тем как душа, будучи предоставлена самой себе, не могла бы идти правильно путем молитвы. По причине своего повреждения и омрачения грехом она совращалась бы непрестанно в стороны, нередко в пропасти, то в рассеянность, то в мечтательность, то в различные пустые и обманчивые призраки высоких молитвенных состояний, сочиняемых ее тщеславием и сластолюбием.

Молитвенные правила удерживают молящегося в спасительном расположении, смирении и покаянии, научая его непрестанному самоосуждению, питая его умилением, укрепляя его надеждой на Всеблагого и Всемилосердого Бога, увеселяя миром Христовым, любовью к Богу и к ближним».

Из этих слов святого явствует, что очень спасительно читать утреннее и вечернее молитвенное правило. Оно в духовном отношении вырывает человека из сумятицы ночных сновидений или дневных забот и поставляет его перед Богом. И душа человеческая входит со своим Создателем в общение. Благодать Святого Духа нисходит на человека, приводит его в нужный покаянный настрой, дарит ему внутренние мир и гармонию, отгоняет от него бесов («Сей же род изгоняется только молитвою и постом» (Мф. 17:21), ниспосылает ему Божье благословение и силы жить. Тем более что молитвы писали святые люди: святители Василий Великий и Иоанн Златоуст, преподобный Макарий Великий и другие. То есть сам строй правила очень полезен для человеческой души.

Читайте так же:  Православные молитвы покаянные

Потому, конечно же, читать ежедневно утреннее и вечернее молитвенное правило, если можно так выразиться, – необходимый минимум для православного христианина. Причем оно не занимает много времени. У того, кто вошел в навык чтения, – около двадцати минут утром и столько же вечером.

Если вы не успеваете почитать утреннее правило все сразу, тогда разбейте его на несколько частей. «Шапочку» от начала и до «Господи помилуй» (12 раз) включительно можно, например, почитать дома; следующие молитвы – во время пауз в работе или своих дневных занятий. В этом, конечно же, нужно исповедоваться, но лучше так, чем вообще не прочитать. Все мы люди, и понятно, что очень грешные и занятые. Окончание утренних молитв также вы сами себе регулируете. Это касается помянника. Вы можете прочитать расширенный помянник или сокращенный. На ваше усмотрение, в зависимости от имеющегося времени.

Довольно распространенной ошибкой новоначального православного христианина является чтение вечернего молитвенного правила непосредственно перед сном. Вы качаетесь, шатаетесь, бормочете слова молитвы, а сами думаете, как бы лечь в кровать под теплое одеяло и уснуть. Вот и получается – не молитва, а мучение. Обязательная каторга перед сном.

На самом деле вечернее молитвенное правило читается несколько по-иному. Игумен Никон (Воробьев) писал о том, что после вечерних молитв можно оставлять время для того, чтобы поговорить и попить чайку.

То есть, по сути, вы можете вечернее молитвенное правило читать от начала и до молитвы святого Иоанна Дамаскина «Владыко Человеколюбче…» Если вы, дорогие братья и сестры, обратили внимание, то перед этим молитвословием есть отпустительная молитва: «Господи Иисусе Христе, Сыне Божий… помилуй нас. Аминь». Это действительно отпуст. Вечерние молитвы до него включительно вы можете прочитать задолго до сна: в шесть, семь, восемь часов вечера. Потом заняться своими повседневными вечерними делами. Можно еще покушать и попить чайку, как говорил отец Никон, пообщаться с близкими.

А уже начиная с молитвы «Владыко Человеколюбче…» и до конца правило читается непосредственно перед сном. Во время молитвы «Да воскреснет Бог» нужно перекреститься и можно перекрестить свою кровать и дом на четыре стороны света (начиная по православной традиции с востока), ограждая себя, близких и свое жилище крестным знамением от всякого зла.

После прочтения второй половины вечерних молитв уже ничего не естся и не пьется. В молитве «В руце Твои, Господи…» вы испрашиваете благословение у Бога на хороший сон и предаете свою душу Ему. После этого следует ложиться спать.

Также хочется обратить ваше внимание, уважаемые братья и сестры, на правило преподобного Серафима Саровского. Многие его понимают как троекратное прочтение в день (утром, в обед, вечером) определенных молитв «Отче наш» (трижды), «Богородице Дево, радуйся…» (трижды) и Символа веры (единожды). Но это не совсем так. Кроме троекратного прочтения правила, преподобный Серафим говорил о том, что человек в первой половине дня должен почти все время читать Иисусову молитву или, если окружают люди, в уме «Господи, помилуй», а после обеда вместо Иисусовой молитвы – «Пресвятая Богородице, спаси мя, грешнаго».

То есть святой Серафим предлагает человеку духовное упражнение в непрерывной молитве, а не просто облегчение вечернего и утреннего молитвенного правила. Можно, конечно, читать молитву по правилу преподобного Серафима Саровского, но только нужно тогда выполнять все предписания великого старца.

Потому, повторюсь еще раз, утреннее и вечернее молитвенное правило – необходимый минимум для православного христианина.

Главное помнить, что молитва – это путешествие внутрь себя к Богу. Потому следует начинать и утреннее, и вечернее правило так: встать, перекреститься, сказать «Во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа. Аминь». Потом не спешить читать далее молитвы, но немного спокойно и безмятежно постоять, освобождаясь от суеты мирской. Как напечатано курсивом в начале утреннего правила: «Затем немного подожди, пока все чувства твои не придут в тишину и мысли твои не оставят все земное, и тогда произноси следующие молитвы, без поспешности и со вниманием сердечным».

Также хочется обратить ваше внимание, дорогие братья и сестры, на довольно распространенную ошибку, которую мы часто совершаем.

О ней нас предупреждает в вышеупомянутом труде святитель Игнатий: «При совершении правила и поклонов никак нельзя спешить; надо совершать и правила, и поклоны с возможной неспешностью и вниманием. Лучше меньше прочитать молитв и меньше положить поклонов, но со вниманием, чем много и без внимания.

Избери себе правило, соответствующее силам. Сказанное Господом о субботе, что она для человека, а не человек для нее (Мк. 2:27), можно и нужно отнести ко всем благочестивым подвигам, а также и к молитвенному правилу. Молитвенное правило – для человека, а не человек – для правила: оно должно способствовать к достижению человеком духовного преуспеяния, а не служить бременем неудобоносимым (тягостной обязанностью), сокрушающим телесные силы и смущающим душу. Тем более оно не должно служить поводом к гордостному и пагубному самомнению, к пагубному осуждению близких и унижению ближних».

Преподобный Никодим Святогорец в книге «Невидимая брань» писал: «…Много есть духовных лиц, которые лишают себя спасительного плода мира от духовных своих деланий тем, что длят их, полагая, что потерпят ущерб, если не доведут их до конца, в уверенности ложной, конечно, что в этом и состоит совершенство духовное. Следуя таким образом воле своей, они много трудят и мучат себя, но не получают покоя истинного и мира внутреннего, в коем воистину обретается и упокоевается Бог».

То есть нам нужно рассчитывать свои силы в молитве. Следует сесть и подумать о том времени, которым каждый обладает. Если вы, к примеру, экспедитор в торговом предприятии и с утра до ночи находитесь в разъездах или вы замужем, работаете и еще вам нужно уделить время мужу, детям, организовать семейный быт, то, может быть, с вас достаточно утреннего и вечернего молитвенного правила и прочтения двух глав «Апостола», главы Евангелия в день. Потому что если вы возложите на себя еще и чтение различных акафистов, нескольких кафизм, то тогда у вас не останется времени жить. А если вы пенсионер или работаете где-то охранником или на другой работе, располагая свободным временем, то почему бы и не почитать акафисты и кафизмы.

Читайте так же:  Молитва за род Отче наш

Исследуйте себя, свое время, свои возможности, силы. Соразмеряйте молитвенное правило со своей жизнью, чтобы оно было не в тягость, а в радость. Потому что лучше меньше молитв прочитать, но со вниманием сердечным, чем много, но бездумно, механически. Молитва имеет силу, когда вы вслушиваетесь и вчитываетесь в нее всем своим существом. Тогда в сердце нашем забьет животворный родник общения с Богом.

Краткое вечернее молитвенное правило на церковнославянском языке

В этом разделе представлены вечерние молитвы на церковнославянском языке выполненные современным шрифтом.

  • Краткое молитвенное правило :
    • Начало молитв
    • Тропари
    • Молитва 1-я, святого Макария Великого, к Богу Отцу
    • Молитва 10-я, ко Пресвятой Богородице
    • Молитва 11-я, ко святому Ангелу хранителю
    • Кондак Богородице
    • Молитва святого Иоанникия

Все молитвы краткого правила подряд:

Начало молитв

Во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.

Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, молитв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х, поми́луй нас.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Tрижды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас;

Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша;

Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша;

Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй. (Трижды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

О́тче наш, И́же еси́ на небесе́х!

Да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́.

Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь;

и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим;

и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Тропари

Поми́луй нас, Го́споди, поми́луй нас;

вся́каго бо отве́та недоуме́юще, сию́ Ти моли́тву я́ко Влады́це гре́шнии прино́сим: поми́луй нас.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Го́споди, поми́луй нас, на Тя бо упова́хом;

не прогне́вайся на ны зело́, ниже́ помяни́ беззако́ний на́ших, но при́зри и ны́не я́ко благоутро́бен, и изба́ви ны от враг на́ших;

Ты бо еси́ Бог наш, и мы лю́дие Твои́, вси́ дела́ ру́ку Твое́ю, и и́мя Твое́ призыва́ем.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Го́споди, поми́луй. (12 раз)

Молитва 1-я, святого Макария Великого, к Богу Отцу

Бо́же ве́чный и Царю́ вся́каго созда́ния, сподо́бивый мя да́же в час сей доспе́ти, прости́ ми грехи́, я́же сотвори́х в сей день де́лом, сло́вом и помышле́нием, и очи́сти, Го́споди, смире́нную мою́ ду́шу от вся́кия скве́рны пло́ти и ду́ха.

И да́ждь ми, Го́споди, в нощи́ сей сон прейти́ в ми́ре, да воста́в от смире́ннаго ми ло́жа, благоугожду́ пресвято́му и́мени Твоему́, во вся́ дни живота́ моего́, и поперу́ борю́щия мя враги́ плотски́я и безпло́тныя.

И изба́ви мя, Го́споди, от помышле́ний су́етных, оскверня́ющих мя, и по́хотей лука́вых.

Я́ко Твое́ е́сть ца́рство, и си́ла и сла́ва, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Молитва 10-я, ко Пресвятой Богородице

Блага́го Царя́ блага́я Ма́ти, Пречи́стая и Благослове́нная Богоро́дице Мари́е, ми́лость Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего изле́й на стра́стную мою́ ду́шу и Твои́ми моли́твами наста́ви мя на дея́ния блага́я, да про́чее вре́мя живота́ моего́ без поро́ка прейду́ и Тобо́ю рай да обря́щу, Богоро́дице Де́во, еди́на Чи́стая и Благослове́нная.

Молитва 11-я, ко святому Ангелу хранителю

А́нгеле Христо́в, храни́телю мой святы́й и покрови́телю души́ и те́ла моего́, вся́ ми прости́, ели́ка согреши́х во дне́шний день, и от вся́каго лука́вствия проти́внаго ми врага́ изба́ви мя, да ни в ко́емже гресе́ прогне́ваю Бо́га моего́;

но моли́ за мя гре́шнаго и недосто́йнаго раба́, я́ко да досто́йна мя пока́жеши бла́гости и ми́лости Всесвяты́я Тро́ицы и Ма́тере Го́спода моего́ Иису́са Христа́ и всех святы́х.

Кондак Богородице

Взбра́нной Воево́де победи́тельная, я́ко изба́вльшеся от злых, благода́рственная воспису́ем Ти раби́ Твои́, Богоро́дице, но я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти;

ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Пресла́вная Присноде́во, Ма́ти Христа́ Бо́га, принеси́ на́шу моли́тву Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему, да спасе́т Тобо́ю ду́ши на́ша.

Все упова́ние мое́ на Тя возлага́ю, Ма́ти Бо́жия, сохра́ни мя под кро́вом Твои́м.

огоро́дице Де́во, не пре́зри мене́, гре́шнаго, тре́бующа Твоея́ по́мощи и Твоего́ заступле́ния, на Тя бо упова́ душа́ мо́я, и поми́луй мя.

Молитва святого Иоанникия

Упова́ние мое́ Оте́ц, прибе́жище мое́ Сын, покро́в мой Дух Святы́й: Тро́ице Свята́я, сла́ва Тебе́.

Досто́йно е́сть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего.

Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Го́споди, поми́луй. (Трижды)

Видео (кликните для воспроизведения).

Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, молитв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х, поми́луй нас.

Молитвы вечерняя читать
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here