Содержание
Вечернее исповедание грехов: повседневное
де́лом, сло́вом, помышле́нием, объяде́нием, пия́нством, тайнояде́нием, праздносло́вием, уны́нием, ле́ностию, прекосло́вием, непослуша́нием, оклевета́нием, осужде́нием, небреже́нием, самолю́бием, многостяжа́нием, хище́нием, неправдоглаго́ланием, скверноприбы́тчеством, мшелои́мством, ревнова́нием, за́вистию, гне́вом, памятозло́бием, не́навистию, лихои́мством и все́ми мои́ми чу́вствы: зре́нием, слу́хом, обоня́нием, вку́сом, осяза́нием и про́чими мои́ми грехи́, душе́вными вку́пе и теле́сными,
и́миже Тебе́ Бо́га моего́ и Творца́ прогне́вах, и бли́жняго моего́ онепра́вдовах: о сих жале́я, ви́нна себе́ Тебе́ Бо́гу моему́ представля́ю, и име́ю во́лю ка́ятися: то́чию, Го́споди Бо́же мой, помози́ ми, со слеза́ми смире́нно молю́ Тя:
преше́дшая же согреше́ния мо́я милосе́рдием Твои́м прости́ ми, и разреши́ от всех сих, я́же изглаго́лах пред Тобо́ю, я́ко Благ и Человеколю́бец.
Молитвы, читаемые священником на исповеди
Бо́же, Спаси́телю на́ш, И́же проро́ком Твои́м Нафа́ном пока́явшемуся Дави́ду о свои́х согреше́ниих оставле́ние дарова́вый, и Манасси́ину в покая́ние моли́тву прие́мый, Са́м и раба́ Твоего́ (и́мя), ка́ющагося о ни́хже соде́ла согреше́ниих, приими́ обы́чным Твои́м человеколю́бием, презира́яй ему́ вся́ соде́янная, оставля́яй непра́вды и превосходя́й беззако́ния.
Т ы́ бо ре́кл еси́, Го́споди: хоте́нием не хощу́ сме́рти гре́шника, но я́ко е́же обрати́тися и жи́ву бы́ти ему́, и я́ко се́дмьдесят седмери́цею оставля́ти грехи́. Поне́же я́ко вели́чество Твое́ безприкла́дное и ми́лость Твоя́ безме́рная. А́ще бо беззако́ния на́зриши, кто́ постои́т?
Я́ ко Ты́ еси́ Бо́г ка́ющихся и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. *
Перевод: Боже, Спаситель наш! Ты через пророка Твоего Нафана (см. 2Цар.12:1-15 ) даровал покаявшемуся Давиду прощение его согрешений, принял Ты и покаянную молитву Манассии (см. 2Пар.36:23 ). И ныне приими по свойственному Тебе человеколюбию раба Твоего (имя), кающегося в содеянных им прегрешениях и просящего прощения своих неправд и беззаконий. Ибо Ты, Господи, сказал: «Не хочу смерти грешника, но хочу, чтобы он обратился ко Мне с покаянием и жив был» (для вечной жизни), так как Ты и нам заповедал семьдесят раз седмерицею прощать ближнему своему его грехи против нас. И как Твое Божественное величие ни с чем несравнимо, так и милость Твоя безмерна. Ибо если Ты, Господи, будешь замечать беззакония, Господи, кто устоит? ( Пс.129:3 ). Так как Ты Бог кающихся и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Пришедшему на исповедь священник дает следующее наставление:
С е́, ча́до, Христо́с неви́димо стои́т, прие́мля испове́дание твое́, не усрами́ся, ниже́ убо́йся, и да не скры́еши что́ от мене́, но не обину́яся рцы́ вся́, ели́ка соде́лал еси́, да прии́меши оставле́ние от Го́спода на́шего Иису́са Христа́. Се́ и ико́на Его́ пред на́ми, а́з же то́чию свиде́тель е́смь, да свиде́тельствую пред Ни́м вся́, ели́ка рече́ши мне́: а́ще ли что́ скры́еши от мене́, сугу́б гре́х и́маши. Внемли́ у́бо: поне́же бо прише́л еси́ во враче́бницу, да не неисце́лен отыдеши. *
Перевод: Сын мой духовный! Здесь невидимо присутствует Христос, принимающий исповедь твою. Не стыдись и не бойся и не помысли скрыть что-либо от меня, но откровенно скажи все, что ты соделал, чтобы принять от Господа нашего Иисуса Христа прощение соделанного тобою. Вот и святая икона Его; я же, иерей, духовный твой отец, только свидетель для засвидетельствования пред Ним (Христом) обо всем, что ты скажешь мне. Если ты что-либо утаишь от меня, примешь на свою душу сугубый (двойной) грех. Вразумись же, что ты пришел в лечебницу не для того, чтобы выйти из нее неисцеленным.
Исповедь – это Таинство на котором священник предстает, как свидетель между нами и Господом. В разрешительной молитве священнослужитель произносит следующий текст:
«Госпо́дь и Бо́г на́ш, Иису́с Христо́с, благода́тию и щедро́тами Cвоего́ человеколю́бия да прости́т ти́ ча́до (и́мя) вся согрешения твоя. И а́з, недосто́йный иере́й, вла́стию Его́ мне́ да́нною, проща́ю и разреша́ю тя́ от все́х грехо́в твои́х, во И́мя Отца́ и Сы́на, и Свята́го Ду́ха. Ами́нь». *
Перевод: Господь и Бог наш, Иисус Христос, по благодати и щедротам Своего человеколюбия, да простит тебе, чадо (имя), все согрешения твои, и я, недостойный иерей, властью Его, мне данною, прощаю и разрешаю тебя от всех грехов твоих во имя Отца и Сына и Святого Духа. Аминь.
Благодарственные молитвы по Святом Причащении
Слава Тебе, Боже. Слава Тебе, Боже. Слава Тебе, Боже.
Благодарственная молитва, 1-я
Благодарю Тя, Господи, Боже мой, яко не отринул мя еси грешнаго, но общника мя быти святынь Твоих сподобил еси. Благодарю Тя, яко мене недостойнаго причаститися Пречистых Твоих и Небесных Даров сподобил еси. Но Владыко Человеколюбче, нас ради умерый же и воскресый, и даровавый нам страшная сия и животворящая Таинства во благодеяние и освящение душ и телес наших, даждь быти сим и мне во исцеление души же и тела, во отгнание всякаго сопротивнаго, в просвещение очию сердца моего, в мир душевных моих сил, в веру непостыдну, в любовь нелицемерну, во исполнение премудрости, в соблюдение заповедей Твоих, в приложение Божественныя Твоея благодати и Твоего Царствия присвоение; да во святыни Твоей теми сохраняемь, Твою благодать поминаю всегда, и не к тому себе живу, но Тебе, нашему Владыце и Благодетелю; и тако сего жития исшед о надежди живота вечнаго, в присносущный достигну покой, идеже празднующих глас непрестанный, и безконечная сладость, зрящих Твоего лица доброту неизреченную. Ты бо еси истинное желание, и неизреченное веселие любящих Тя, Христе Боже наш, и Тя поет вся тварь во веки. Аминь.
Молитва 2-я, святого Василия Великого
Владыко Христе Боже, Царю веков, и Содетелю всех, Благодарю Тя о всех, яже ми подал благих, и о причащении пречистых и животворящих Твоих Таинств. Молю убо Тя, Блаже и Человеколюбче: сохрани мя под кровом Твоим, и в сени крилу Твоею; и даруй ми чистою совестию, даже до последняго моего издыхания, достойно причащатися святынь Твоих, во оставление грехов, и в жизнь вечную. Ты бо еси хлеб животный, источник святыни, Податель благих, и Тебе славу возсылаем, со Отцем и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва 3-я , Симеона Метафраста
Давый пищу мне плоть Твою волею, огнь сый и опаляяй недостойныя, да не опалиши мене, Содетелю мой; паче же пройди во уды моя, во вся составы, во утробу, в сердце. Попали терние всех моих прегрешений. Душу очисти, освяти помышления. Составы утверди с костьми вкупе. Чувств просвети простую пятерицу. Всего мя спригвозди страху Твоему. Присно покрый, соблюди же, и сохрани мя от всякаго дела и слова душетленнаго. Очисти и омый, и украси мя; удобри, вразуми, и просвети мя. Покажи мя Твое селение единаго Духа, и не ктому селение греха. Да яко Твоего дому, входом причащения, яко огня мене бежит всяк злодей, всяка страсть. Молитвенники Тебе приношу вся святыя, чиноначалия же безплотных, Предтечу Твоего, премудрыя Апостолы, к сим же Твою нескверную чистую Матерь, ихже мольбы Благоутробне приими, Христе мой, и сыном света соделай Твоего служителя. Ты бо еси освящение и единый наших, Блаже, душ и светлость; и Тебе лепоподобно, яко Богу и Владыце, славу вси возсылаем на всяк день.
Молитва 4-я
Тело Твое Святое, Господи, Иисусе Христе, Боже наш, да будет ми в живот вечный, и Кровь Твоя Честная во оставление грехов: буди же ми благодарение сие в радость, здравие и веселие; в страшное же и второе пришествие Твое сподоби мя грешнаго стати одесную славы Твоея, молитвами Пречистыя Твоея Матере, и всех святых.
Молитва 5-я, ко Пресвятой Богородице
Пресвятая Владычице Богородице, свете помраченныя моея души, надеждо, покрове, прибежище, утешение, радование мое, благодарю Тя, яко сподобила мя еси недостойнаго, причастника быти Пречистаго Тела и Честныя Крове Сына Твоего. Но Рождшая истинный Свет, просвети моя умныя очи сердца; Яже Источник безсмертия рождшая, оживотвори мя умерщвленнаго грехом; Яже милостиваго Бога любоблагоутробная Мати, помилуй мя, и даждь ми умиление и сокрушение в сердце моем, и смирение в мыслех моих, и воззвание в пленениих помышлений моих; и сподоби мя до последняго издыхания, неосужденно приимати пречистых Таин освящение, во исцеление души же и тела. И подаждь ми слезы покаяния и исповедания, во еже пети и славити Тя во вся дни живота моего, яко благословенна и препрoславленна еси во веки. Аминь.
Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром: яко видеста очи мои спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей, свет во откровение языков и славу людей Твоих, Израиля.
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Tрижды)
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.
Господи, помилуй. (Tрижды)
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.
Тропарь св. Иоанну Златоустому, глас 8-й:
Уст твоих, якоже светлость огня, возсиявши благодать, вселенную просвети: не сребролюбия мирови сокровища сниска, высоту нам смиренномудрия показа, но твоими словесы наказуя, отче Иоанне Златоусте, моли Слова Христа Бога спастися душам нашим.
Кондак, глас 6-й:
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
От небес приял еси Божественную благодать, и твоими устнама вся учиши покланятися в Троице единому Богу, Иоанне Златоусте, всеблаженне преподобне, достойно хвалим тя: еси бо наставник, яко божественная являя.
Богородичен:
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти: ускори на молитву, и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.
Если совершалась литургия святого Василия Великого, читай тропарь Василию Великому, глас 1-й:
Во всю землю изыде вещание твое, яко приемшую слово твое, имже боголепно научил еси, естество сущих уяснил еси, человеческия обычаи украсил еси, царское священие, отче преподобне, моли Христа Бога, спастися душам нашим.
Кондак, глас 4-й:
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Явился еси основание непоколебимое церкве, подая всем некрадомое господство человеком, запечатлея твоими веленьми, небоявленне Василие преподобне.
Богородичен:
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти: ускори на молитву, и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.
Если совершалась Литургия Преждеосвященных Даров, читай тропарь святому Григорию Двоеслову, глас 4-й:
Иже от Бога свыше божественную благодать восприем, славне Григорие, и Того силою укрепляемь, евангельски шествовати изволил еси, отонудуже у Христа возмездие трудов приял еси всеблаженне: Егоже моли, да спасет души наша.
Кондак, глас 3-й:
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Подобоначальник показался еси Начальника пастырем Христа, иноков чреды, отче Григорие, ко ограде небесней наставляя, и оттуду научил еси стадо Христово заповедем Его: ныне же с ними радуешися, и ликуеши в небесных кровех.
Богородичен:
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти: ускори на молитву, и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.
Господи, помилуй. (12 раз)
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.
Молитвослов
Исповедь Confession
- 1 Молитва перед исповедью Prayer before confession
- 2 Молитва вторая перед исповедью
- 3 Исповедь
- 4 Молитва после исповедания грехов
- 5 Молитва о прощении забытых грехов
Молитва перед исповедью Prayer before confession
Преподобного Симеона Нового Богослова Of St. Symeon the New Theologian
Молитва вторая перед исповедью
Господи, помоги мне чистосердечно покаяться.
Исповедь
Исповедаю аз многогрешный имя Господу Богу и Спасу нашему Иисусу Христу и тебе, честный отче, вся согрешения моя и вся злая моя дела, яже содеял во все дни жизни моей, яже помыслил даже до сего дня.
Согрешил: Обеты Св. Крещения не соблюл, иноческого обещания не сохранил, но во всем солгал и непотребна себе пред Лицем Божиим сотворил.
Прости нас, Милосердный Господи. (для народа)
Прости мя, честный отче. (для одиноких)
Согрешил: пред Господом маловерием и замедлением в помыслах, от врага всеваемых против веры и св. Церкви; неблагодарностью за все Его великия и непрестанные благодеяния, призыванием Имени Божия без нужды — всуе.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: неимением ко Господу любви ниже страха, неисполнением св. воли Его и св. Заповедей, небрежным изображением на себе крестнаго знамения, неблагоговейным почитанием св. икон; не носил креста, стыдился крестить и исповедывать Господа.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: любви к ближнему не сохранил, не питал алчущих и жаждущих, не одевал нагих, не посещал больных и в темницах заключенных; Закону Божию и св. отцов преданиям от ленности и небрежения не поучался.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: церковного и келейного правила неисполнением, хождением в храм Божий без усердия, с леностию и небрежением; оставлением утренних, вечерних и других молитв; во время церковной службы — согрешил празднословием, смехом, дреманием, невниманием к чтению и пению, рассеянностию ума, исхождением из храма во время службы и нехождением в храм Божий по лености и нерадению.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: дерзая в нечистоте ходить в храм Божий и всякия святыни прикасатися.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: непочитанием праздников Божиих; нарушением св. постов и нехранением постных дней — среды и пятницы; невоздержанием в пище и питии, многоядением, тайноядением, разноядением, пьянством, недовольством пищей и питием, одеждой, тунеядством; своея воли и разума исполнением, самонравием, самочинием и самооправданием; не должным почитанием родителей, не воспитанием детей в православной вере, проклинанием детей своих и ближних.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: неверием, суеверием, сомнением, отчаянием, унынием, кощунством, божбою ложною, плясанием, курением, игрой в карты, гаданием, колдовством, чародейством, сплетнями, поминал живых за упокой, ел кровь животных.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: гордостию, самомнением, высокоумием, самолюбием, честолюбием, завистию, превозношением, подозрительностию, раздражительностию.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: осуждением всех людей — живых и мертвых, злословием и гневом, памятозлобием, ненавистию, зло за зло воздаянием, оклеветанием, укорением, лукавством, леностию, обманом, лицемерием, пересудами, спорами, упрямством, нежеланием уступить и услужить ближнему; согрешил злорадством, зложелательством, злосетованием, оскорблением, надсмеянием, поношением и человекоугодием.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: невоздержанием душевных и телесных чувств; нечистотою душевною и телесною, услаждением и медлением в нечистых помыслах, пристрастием, сладострастием, нескромным воззрением на жен и юношей; во сне блудным ночным; осквернением, невоздержанием в супружеской жизни.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: нетерпением болезней и скорбей, люблением удобств жизни сей, пленением ума и окаменением сердца, непонуждением себя на всякое доброе дело.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: невниманием к внушениям совести своей, нерадением, леностию к чтению Слова Божия и нерадением к стяжанию Иисусовой молитвы. Согрешил любостяжанием, сребролюбием, неправедным приобретением, хищением, воровством, скупостью, привязанностию к разного рода вещам и людям.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: осуждением и ослушанием отцов духовных, ропотом и обидой на них и неисповеданием пред ними грехов своих по забвению, нерадению и по ложному стыду.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: немилосердием, презрением и осуждением нищих; хождением в храм Божий без страха и благоговения, уклоняясь в ересь и сектантское учение.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: леностию, расслаблением негою, люблением телеснаго покоя, многоспанием, сладострастными мечтаниями, пристрастными воззрениями, бесстыдными телодвижениями, прикосновениями, блудом, прелюбодеянием, растлением, рукоблудием, невенчанными браками, тяжко согрешили те, кто делали аборты себе или другим или склоняли кого-нибудь к этому великому греху — детоубийству. Проводил время в пустых и праздных занятиях, в пустых разговорах, шутках, смехе и других постыдных грехах.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: унынием, малодушием, нетерпением, ропотом, отчаянием в спасении, неимением надежды на милосердие Божие, бесчувствием, невежеством, наглостию, бесстыдством.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: клеветою на ближнего, гневом, оскорблением, раздражением и осмеянием, непримирением, враждой и ненавистию, прекословием, подсматриванием чужих грехов и подслушиванием чужих разговоров.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: холодностию и бесчувственностию на исповеди, умалением грехов, обвинением ближних, а не себя осуждением.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: против Животворящих и Св. Тайн Христовых, приступая к ним без должного приготовления, без сокрушения и страха Божия.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: словом, помышлением и всеми моими чувствами: зрением, слухом, обонянием, вкусом, осязанием — волею или неволею, ведением или неведением, в разуме и неразумии, и не перечислить всех грехов моих по множеству их. Но во всех сих, так и в неизреченных по забвению, раскаиваюсь и жалею, и впредь с помощию Божиею обещаюсь блюстись.
Ты же, честный отче, прости мя и разреши от всех сих и помолись о мне грешном, а в оный судный день засвидетельствуй пред Богом об исповеданных мною грехах. Аминь.
Данный текст читается священником перед исповедью и приводится здесь, как один из образцов исповеди, в целях лучшей подготовки верующего к этому таинству, а так же лучшего осознания своей греховности и возбуждения покаянных чувств при домашней молитве.
Молитва после исповедания грехов
Как слабому и вовсе безсильному самому по себе на дела благия, смиренно со слезами молю Тебя, Господи, Спасителю мой, помози мне утвердиться в моем намерении: жить прочее время жизни для Тебя, возлюбленнаго Бога моего, богоугодно, а прошедшия согрешения моя прости милосердием Своим и разреши от всех моих, сказанных пред Тобою, грехов, яко благий Человеколюбец. Также смиренно молю Тебя, Пресвятая Богородице, и вас, небесные силы и все угодники Божии, помогите мне исправить мою жизнь.
Молитва о прощении забытых грехов
Преподобного Варсонофия Великого
Владыко Господи, поскольку и забыть свои прегрешения есть грех, то я во всем согрешил Тебе, Единому Сердцеведу; Ты и прости мне все по Твоему человеколюбию; тем-то и проявляется великолепие славы Твоей, когда Ты не воздаешь грешникам по делам их, ибо Ты препрославлен во веки. Аминь.
Молитва после исповедания грехов
ЗАПОВЕДИ БОЖИИ
ОПРЕДЕЛЕНИЕ ГРЕХОВ ПО ДЕСЯТИ ЗАПОВЕДЯМ
ИСПОВЕДЬ
Молитва перед исповедью
Молитва Господу Богу от лица кающегося человека
Молитва о прощении забытых грехов
Молитва после исповедания грехов
В ПОМОЩЬ КАЮЩЕМУСЯ▲
(наставления о том, как должно исповедоваться, чтобы получить прощение грехов)
Ко исповеди каждый должен постараться привести на память все свои грехи, какие кто сделал вольно или невольно, должен повнимательнее проследить жизнь свою, чтобы, если можно, припомнить все грехи, не только сделанные после прошлого дня исповеди, но и давние, по забвению неисповеданные. Потом, с умилением и сокрушением сердца приступи ко Кресту и Евангелию и начинай исповедовать грехи свои.
Видео (кликните для воспроизведения). |
1. Исповедуй грехи свои откровенно, помня, что рассказываешь их не человеку, но Самому Богу, Который уже и так знает твои грехи, но только хочет твоего признания в них. И духовного твоего отца стыдиться нечего: он такой же человек, как и ты, он хорошо знает и немощи человеческие, и удобо преклонность человека ко греху, а потому духовный твои отец на исповеди не может быть твоим страшным судиею. Но ты стыдишься твоего духовнаго отца не потому ли, что опасаешься потерять его доброе о тебе мнение? Напротив, духовный отец, если тебе только приятно его о тебе доброе мнение, видя твою искреннюю, откровенную исповедь, гораздо большую будет питать любовь к тебе. Притом, если ты стыдишься и боишься открыть твои грехи перед одним духовником, то как перенесешь тот стыд, когда явишься на Страшный Суд Божий, где твои грехи, если не очистишься от них истинным покаянием, откроются перед Самим Богом, ангелами и всеми людьми, знакомыми и незнакомыми?
2. Исповедуй все грехи свои подробно и каждый грех отдельно. Св. Златоуст говорит: «Не только должно сказать: «согреших, или грешен есмь, но и каждые виды грехов должно изъявлять», т.е. каждый грех должно наименовать. «Обнаружение грехов», говорит св. Василии Великий, «подлежит тому же закону, как и объявление телесных немощей. », грешник есть душевнобольной, а отец духовный есть врач, или лекарь; следовательно, должно исповедовать, или рассказывать свои грехи духовному отцу так же, как больной телесно рассказывает свои телесные болезни врачу, желая через него получить исцеление.
3. Не вмешивай в исповедь других лиц, не жалуйся ни на кого, а то какая же это исповедь? Это не исповедь, а осуждение; значит — новый только грех.
4. Не старайся на исповеди оправдывать себя каким-либо образом, как-то: немощию, обычаем и т.д. На исповеди, кто чем более себя оправдывает, тем менее будет Богом оправдан, а чем кто более себя обличает, осуждаети обвиняет, тем более будет Богом оправдан. Поэтому должно не оправдывать себя на исповеди, а, напротив, более обвинять, обличать и осуждать, дабы сподобиться от Господа Бога получить прощение.
5. Не говори, когда о чем спросит духовный отец: «Не помню, может быть, и в этом грешен»: Бог велел нам всегда помнить свои грехи; а чтобы не оправдываться забвением, мы должны исповедоваться как можно чаще, ибо те, кто, по нерадению своему, говеют слишком редко и таким образом забывают свои грехи — в этом сами виноваты, а потому не могут надеяться на отпущение грехов, которые ими не исповеданы. Посему непременно мы должны постараться вспомнить свои грехи, и еще лучше — записать их накануне исповеди на листке бумаги. Когда нам кто бывает должен, мы твердо помним долг, а свои долги Господу Богу забываем! Не является ли это с нашей стороны крайней беспечностью и нерадением о душе?
6. Без вопроса духовного отца сам не говори о том, в чём ты не грешен, или чего ты не делал. Это значит, подобно евангельскому фарисею, только хвалиться, а не исповедовать свои грехи, и потому только увеличивать свое осуждение.
7. Должно исповедоваться со скорбью и сокрушением сердечным о грехах, коими мы оскорбили Господа Бога. Нехорошо, что многие рассказывают свои грехи с явным хладнокровием и без всякого сожаления, как будто они ведут какой-либо обыкновенный разговор; а еще хуже, когда многие, исповедуясь, позволяют себе даже усмехаться. Все это есть признак нераскаянности; а исповедуясь таким образом, мы не очищаемся от грехов, а еще увеличиваем их.
8. Наконец, исповедуй грехи свои с верою в Иисуса Христа, и надеждою на Его милосердие. Ибо только веруя в Иисуса Христа и надеясь на Него, мы можем получить прощение грехов, а без веры никак не можем получить прощения. Примером сему — Иуда предатель.
Вот каким образом, братие мои, необходимо нам исповедоваться, чтобы получить от Господа Бога прощение в грехах. «Если исповедуем грехи наши, то Он, будучи верен и праведен, простит нам грехи наши и очистит нас от всякой неправды». (1 Ин. 1,9).
ЗАПОВЕДИ БОЖИИ ▲
Десять заповедеи
1.Аз есмь Господь Бог твои; да не будут тебе бози инии разве Мене (кроме Меня).
2.Не сотвори себе кумира и всякаго подобия, елика (что) на небеси горе, и елика на земли низу, и елика в водах под землею; да не поклонишися им, ни послужиши им.
3.Не приемли (не произноси) имене Господа Бога твоего всуе (напрасно).
4.Помни день субботний, еже святити (чтобы святить)его: шесть дней делай, и сотвориши в них вся дела твоя, в день же седмый — суббота Господу Богу твоему.
Исповедь
Исповедаю аз многогрешный (имя) Господу Богу и Спасу нашему Иисусу Христу и тебе, честный отче, вся согрешения моя и вся злая моя дела, яже содеял во все дни жизни моей, яже помыслил даже до сего дня.
Согрешил: Обеты Св. Крещения не соблюл, иноческого обещания не сохранил, но во всем солгал и непотребна себе пред Лицем Божиим сотворил.
Прости нас, Милосердный Господи (для народа).
Прости мя, честный отче (для одиноких).
Согрешил: пред Господом маловерием и замедлением в помыслах, от врага всеваемых против веры и св. Церкви; неблагодарностью за все Его великия и непрестанные благодеяния, призыванием Имени Божия без нужды — всуе.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: неимением ко Господу любви ниже страха, неисполнением св. воли Его и св. Заповедей, небрежным изображением на себе крестнаго знамения, неблагоговейным почитанием св. икон; не носил креста, стыдился крестить и исповедывать Господа.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: любви к ближнему не сохранил, не питал алчущих и жаждущих, не одевал нагих, не посещал больных и в темницах заключенных; Закону Божию и св. отцов преданиям от ленности и небрежения не поучался.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: церковного и келейного правила неисполнением, хождением в храм Божий без усердия, с леностию и небрежением; оставлением утренних, вечерних и других молитв; во время церковной службы — согрешил празднословием, смехом, дреманием, невниманием к чтению и пению, рассеянностию ума, исхождением из храма во время службы и нехождением в храм Божий по лености и нерадению.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: дерзая в нечистоте ходить в храм Божий и всякия святыни прикасатися.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: непочитанием праздников Божиих; нарушением св. постов и нехранением постных дней — среды и пятницы; невоздержанием в пище и питии, многоядением, тайноядением, разноядением, пьянством, недовольством пищей и питием, одеждой, тунеядством; своея воли и разума исполнением, самонравием, самочинием и самооправданием; не должным почитанием родителей, не воспитанием детей в православной вере, проклинанием детей своих и ближних.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: неверием, суеверием, сомнением, отчаянием, унынием, кощунством, божбою ложною, плясанием, курением, игрой в карты, гаданием, колдовством, чародейством, сплетнями, поминал живых за упокой, ел кровь животных.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: гордостию, самомнением, высокоумием, самолюбием, честолюбием, завистию, превозношением, подозрительностию, раздражительностию.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: осуждением всех людей — живых и мертвых, злословием и гневом, памятозлобием, ненавистию, зло за зло воздаянием, оклеветанием, укорением, лукавством, леностию, обманом, лицемерием, пересудами, спорами, упрямством, нежеланием уступить и услужить ближнему; согрешил злорадством, зложелательством, злосетованием, оскорблением, надсмеянием, поношением и человекоугодием.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: невоздержанием душевных и телесных чувств; нечистотою душевною и телесною, услаждением и медлением в нечистых помыслах, пристрастием, сладострастием, нескромным воззрением на жен и юношей; во сне блудным ночным; осквернением, невоздержанием в супружеской жизни.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: нетерпением болезней и скорбей, люблением удобств жизни сей, пленением ума и окаменением сердца, непонуждением себя на всякое доброе дело.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: невниманием к внушениям совести своей, нерадением, леностию к чтению Слова Божия и нерадением к стяжанию Иисусовой молитвы. Согрешил любостяжанием, сребролюбием, неправедным приобретением, хищением, воровством, скупостью, привязанностию к разного рода вещам и людям.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: осуждением и ослушанием отцов духовных, ропотом и обидой на них и неисповеданием пред ними грехов своих по забвению, нерадению и по ложному стыду.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: немилосердием, презрением и осуждением нищих; хождением в храм Божий без страха и благоговения, уклоняясь в ересь и сектантское учение.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: леностию, расслаблением негою, люблением телеснаго покоя, многоспанием, сладострастными мечтаниями, пристрастными воззрениями, бесстыдными телодвижениями, прикосновениями, блудом, прелюбодеянием, растлением, рукоблудием, невенчанными браками, тяжко согрешили те, кто делали аборты себе или другим или склоняли кого-нибудь к этому великому греху — детоубийству. Проводил время в пустых и праздных занятиях, в пустых разговорах, шутках, смехе и других постыдных грехах.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: унынием, малодушием, нетерпением, ропотом, отчаянием в спасении, неимением надежды на милосердие Божие, бесчувствием, невежеством, наглостию, бесстыдством.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: клеветою на ближнего, гневом, оскорблением, раздражением и осмеянием, непримирением, враждой и ненавистию, прекословием, подсматриванием чужих грехов и подслушиванием чужих разговоров.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: холодностию и бесчувственностию на исповеди, умалением грехов, обвинением ближних, а не себя осуждением.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: против Животворящих и Св. Тайн Христовых, приступая к ним без должного приготовления, без сокрушения и страха Божия.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: словом, помышлением и всеми моими чувствами: зрением, слухом, обонянием, вкусом, осязанием — волею или неволею, ведением или неведением, в разуме и неразумии, и не перечислить всех грехов моих по множеству их. Но во всех сих, так и в неизреченных по забвению, раскаиваюсь и жалею, и впредь с помощию Божиею обещаюсь блюстись.
Ты же, честный отче, прости мя и разреши от всех сих и помолись о мне грешном, а в оный судный день засвидетельствуй пред Богом об исповеданных мною грехах. Аминь.
/>* Данный текст читается священником перед исповедью и приводится здесь, как один из образцов исповеди, в целях лучшей подготовки верующего к этому таинству, а так же лучшего осознания своей греховности и возбуждения покаянных чувств при домашней молитве.
Последование о исповедании (полное)
Подводит духовный отец желающего исповедаться к иконе Господа Иисуса Христа и начинает:
Священник: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков.
Затем: Трисвятое: По Отче наш: Яко Твое есть Царство: Господу помолимся (2). Слава, и ныне: Приидите, поклонимся (3).
Псалом 50
Тропари, глас 6
Помилуй нас, Господи, помилуй нас; / всякаго бо ответа недоумеюще, / сию Ти молитву яко Владыце, грешнии приносим: / помилуй нас.
Слава: Господи, помилуй нас, / на Тя бо уповахом; / не прогневайся на ны зело, / ниже помяни беззаконий наших, / но призри и ныне яко благоутробен, и избави ны от враг наших; / Ты бо еси Бог наш, и мы людие Твои, / вси дела руку Твоею, и имя Твое призываем.
И ныне: Милосердия двери отверзи нам, / благословенная Богородице, / надеющиися на Тя да не погибнем, / но да избавимся Тобою от бед: / Ты бо еси спасение рода христианскаго.
Господи, помилуй (40).
Священник произносит: Господу помолимся.
И молитва первая:
Боже, Спасителю наш, Иже пророком Твоим Нафаном покаявшемуся Давиду о своих согрешениих оставление даровавый, и Манассиину в покаяние молитву приемый, Сам и раба Твоего [или и рабу Твою] (имя), кающагося [или кающуюся], о нихже содела согрешениих, приими обычным Твоим человеколюбием, презираяй ему [или ей] вся содеянная, оставляяй неправды, и превосходяй беззакония. Ты бо рекл еси, Господи: хотением не хощу смерти грешника, но яко еже обратитися, и живу быти ему: и яко седмьдесять седмерицею оставляти грехи. Понеже яко величество Твое безприкладное, и милость Твоя безмерная: аще бо беззакония назриши, кто постоит?
Яко Ты еси Бог кающихся и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков, аминь.
Священник произносит: Господу помолимся.
И молитва вторая:
Господи Иисусе Христе, Сыне Бога живаго, Пастырю и Агнче, вземляй грех мiра, Иже заимования даровавый двема должникома, и грешнице давый оставление грехов ея: Сам, Владыко, ослаби, остави, прости грехи, беззакония, согрешения вольная и невольная, яже в ведении и не в ведении, яже в преступлении и преслушании бывшая от рабов Твоих сих. И аще что яко человецы плоть носяще, и в мiре живуще, от диавола прельстишася. Аще же в слове, или в деле, или в ведении, или в неведении, или слово священническое попраша, или под клятвою священническою быша, или под свою анафему падоша, или под клятву ведошася: Сам яко благ, и незлобивый Владыко, сия рабы Твоя словом разрешитися благоволи, прощаяй им и свою их анафему и клятву, по велицей Твоей милости. Ей, Владыко Человеколюбче Господи, услыши нас, молящихся Твоей благости о рабех Твоих сих, и презри яко многомилостив прегрешения их вся, измени их вечныя муки. Ты бо рекл еси, Владыко: елика аще свяжете на земли, будут связана на небеси: и елика аще разрешите на земли, будут разрешена на небеси.
Яко Ты еси един безгрешен, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков, аминь.
Затем обращается к исповедующемуся:
Наставление
Се чадо, Христос невидимо стоит, приемля исповедание твое, не усрамися, ниже убойся, и да не скрыеши что от мене, но не обинуяся рцы вся, елика соделал еси, да приимеши оставление от Господа нашего Иисуса Христа. Се и икона Его пред нами: аз же точию свидетель есмь, да свидетельствую пред Ним вся, елика речеши мне: аще ли что скрыеши от мене, сугуб грех имаши. Внемли убо: понеже бо пришел еси во врачебницу, да не неисцелен отыдеши.
И затем со вниманием задает ему или ей вопросы один за другим и ждет, пока исповедующийся не ответит.
Сначала спрашивает о вере:
Рцы ми, чадо: аще веруеши, яко церковь кафолическая апостольская, на Востоце насажденая и возращеная, и от Востока по всей вселенней разсеяная, и на Востоце и доселе недвижимо и непременно пребывающая, предаде и научи? И аще не сумнишися в коем предании?
И, если верит православно и без сомнений, читает Символ веры. Закончив, спрашивает:
Рцы ми, чадо: не был ли еси еретик или отступник? Не держался ли еси с ними, их капища посещая, поучения слушая или книги их прочитовая? Не любиши ли чесого мiрских паче Творца твоего? Не лжесвидетельствовал ли еси? Не преступил ли еси коего обета Богу обещаннаго? Писания Божественная на кощуны не приимовал ли еси.
И снова спрашивает — о кровосмешении, ибо оно влечет за собою более тяжкое запрещение, чем блуд:
Рцы ми, чадо: не убил ли еси человека волею или неволею? Рцы ми, чадо: не украл ли еси что, и сотворял клятву за то? Или украде ин, а ты приял еси то?
И если что украл, пусть возвратит, а после этого пусть идет к архиерею с тем, чтобы получить разрешение от данной им клятвы, и затем да исполнит канон свой [епитимию]. Если же не клялся, пусть исполнит, если возможно, канон, положенный вору.
Рцы ми чадо: не ротился ли еси, и како ротился, волею или неволею, и по нужде? Не предал ли еси немощнаго в руце сильнаго? Не обидиши ли кого? Или обидел еси в куплях или во ином чесом?
И если кого обидел или обижает, пусть возместит ущерб.
И продолжает спрашивать: Рцы ми, чадо: не укорил ли еси родители твоя, или священника, или монаха, или коеголибо от человек? Не имаши ли с некиим вражды? То да сотвориши любовь. Ибо аще имаши на кого вражду или зависть, дары твоя и молитвы не суть приятны Богу: ниже, аще что твориши Бога ради, приятно есть.
Рцы ми, чадо: не ял ли еси во святую Четыредесятницу или в среду, или в пяток от мяса или сыра? Не предал ли еси некоего человека диаволу или похулил еси, или укорил еси веру, или закон, или некую хулу рекл еси, или клял еси человека? Не глаголал ли еси лжу или кленешися ложне? Или тщеславуеши или упиваешися, ихже ради душу и тело погубляеши?
И напоминает прочие смертные грехи:
Гордость, лихоимение, блуд, зависть, чревобесие, гнев, ленивство, и вся грехи седми матерей рождающияся, со всяким разсудным испытанием сматряя различие лиц, и потому испытание творя: инако бо духовна, инако людина, инако монаха, инако мiрска, инако юна, инако старца.
Завещание
От сих всех отныне должен еси блюстися, понеже вторым крещением крещаешися, по таинству христианскому, и да положиши начало благое, помогающу тебе Богу: паче же не поглумися на тоежде обращаяся, да не твориши человеком смеха, сия бо христианом не суть прилична, но честно, и право, и благоговейно пожити да поможет тебе Бог своею благодатию.
И когда все это скажешь ему, и тщетельно испытаешь, и он также все о себе без стыда откроет, тогда скажешь ему: Поклонися.
Тогда преклоняет главу исповедуемый. Духовный же глаголет молитву сию:
Молитва после исповедания
Господи Боже спасения рабов Твоих, милостиве и щедре и долготерпеливе, каяйся о наших злобах, не хотяй смерти грешника, но еже обратитися и живу быти ему. Сам и ныне умилостивися о рабе Твоем [или рабе Твоей] (имя), и подаждь ему образ покаяния, прощение грехов и отпущение, прощая ему всякое согрешение, вольное же и невольное. Примири и соедини его святей Твоей Церкви, о Христе Иисусе Господе нашем, с нимже Тебе подобает держава и великолепие, ныне и присно, и во веки веков, аминь.
По молитве же разрешает иерей кающагося низу лежащаго, сице глаголя. Совершение тайны святаго покаяния.
Молитва разрешительная
Господь и Бог наш Иисус Христос благодатию и щедротами Своего человеколюбия да простит ти, чадо имярек, вся согрешения твоя. И аз, недостойный иерей, властию Его мне данною, прощаю и разрешаю тя от всех грехов твоих, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, аминь.
Конец же разрешения его глаголя, иерей знаменует крестообразно десницею кающагося.
Таже, Достойно есть. Слава, и ныне:
Тогда канон даст ему противу согрешения его. Аще убо имать многия грехи, даст ему канон вящший, сиречь, иже имать множайшая лета, и иная с сими разрешаются. И глаголет к нему:
Чадо, толика лета повелевают Божественнии и священнии закони, да не причастишися Божественных Таин, точию да пиеши Агиасму (Святых Богоявлений воду) великую, и аще удержишися от Божественнаго Причастия, разрешатся греси твои: аще же преступиши, и приобщишися, вторый Иуда будеши. Аще же изнеможеши к смерти, да причастишися. Аще ли востанеши, паки стани во уреченных летех, и приложи в меру, еже содержати паки, и ин канон за причастие, да навершиши меру.
Внемли и сему: Отнележе оставит человек грех, тогда канон приемлет, по 39-му правилу Василия Великаго: елико же творит грех, аще и не причащается, не вменяется ему то. Егда же паки удержится на время от причащения, и паки низпадает в грех, паки начало полагает в канон.
Аще ли случится ему пасти во ин грех, прежде совершения канона, подобает сматряти множайшая лета от несовершенных канона, и секратых, сиречь, новоприлучшихся, и кая суть множайшия, тыя да держит. Аще ли паки по ошаянии греха, удержа время от причастия или сам о себе, или от инаго духовника, числятся и тая лета в канон.
Внемли и сему: Егда обрящется человек благоговейный, и произволит творити неколико метаний на нощеденство по силе своей, отпусти ему едино лето от меры канона причастия. Аще же произволит сотворити милостыню по мере своей, остави ему и другое лето. Аще ли постится среду и пяток, по Божественным правилом, остави ему и еще другое лето. Аще ли и понедельник восхощет воздержатися от мяса, другое паки отпусти ему лето: на сыр и яица, другое. Такожде и ину добродетель аще сотворит, другое паки отпусти ему лето. Аще ли человек той нижае тридесяти лет есть, другое лето паки остави ему. Аще же есть и от двадесяти нижае, мнее запрещается. Аще же не изволит написанных, да исполнит цело определенная лета.
Внемли и сему: Яко аще по согрешении восхощет кто быти монах, две части да держит, а третию часть лет остави ему. Аще же восхощет отыти во общее житие, остави ему пол. Аще ли по приятии образа падет, уставленная да исполнит цело.
Видео (кликните для воспроизведения). |
О женах: От жен вопрошати: еда ношаху былие, во еже не сотворити отроча, или аще кая напои ложесна, еже не зачати, или яде былие, или пресытися, и изверже отроча самохотне. И егда обрящется, яко нечто сотвори, и изверже самохотне, убийца есть, и запрещается яко убийца. Аще же неволею по нужде некоей изверже детища своего, едино лето да не причастится, а носящая былие, да оставит е, и да запретится шесть лет, по шестьдесятому правилу, еже в Трулле. Такожде и обвития, сиречь, шолки или конуры, аще на дети своя, или на животная возлагают, или проходят чародейства. Аще же яде былие, или ино что, и отрави ложесна своя, и ктому дети не раждает, яко убийца запрещается. Аще же волшебствова, да весть, кое детище родит, или да познает что от неведомых: шесть лет да не причастится, по шестьдесятому правилу шестаго собора. Вопрошает же и о иных гресех блуда, и волшебства, и малакии, и убийства, и татьбы, яко и мужей, а наипаче чрез естество с своими мужы не падоша ли ся. Аще же исходатаила кому блуд, и та яко блудница запрещается.
Верующая с малых лет. С детства читаю молитвы и праздную православные праздники.
Данный портал создан мной с целью сохранить священные тексты. Они собирались со всех уголков сети и личных архивов.