Содержание
Молитвы святым
Память: 27 августа / 9 сентября
Преподобный Пимен Великий – один из столпов египетского монашества, пример добродетелей, человек неординарного ума, составитель сборника монашеских изречений «Апофегмата» («Афоризмы»).
Тропарь преподобному Пимену Великому, глас 8
Слез твоих теченьми пустыни безплодное возделал еси, и иже из глубины воздыханьми во сто трудов уплодоносил еси, и был еси светильник вселенней, сияя чудесы, Пимене, отче наш, моли Христа Бога спастися душам нашим.
Кондак преподобному Пимену Великому, глас 4
Светлых подвиг твоих, преподобне отче, наста днесь святая память твоя, души благочестивых веселящи, Пимене богомудре, отче наш преподобне.
Молитва преподобному Пимену Великому
О дивный угодниче, преподобне отче наш Пимене, недоумеем мы, грешнии, по долгу восхвалити тя. Был бо еси монахов образ, исцелений податель, пустыни житель, безмолвия рачитель, страстей искоренитель и всякия добродетели учитель. Сего ради умильно к тебе припадаем и смиренно просим: от сокровищницы твоея подаждь и нашему убожеству. Смирением твоим нашу гордыню низложи; безстрастием наши страсти попали; бодрствованием дух лености от нас отжени; слезными токи наше нечувствие пробуди; бдением от нерадения нас возстави; молитвами в нас пламень молитвы возжги; любовию нас братолюбны сотвори; подаждь же нам дух кротости и смирения, дух чистоты и благочестия; от страстей убо нас свободи и ко истинному покаянию приведи. Ты бо во уме твоем непрестанно имел еси на Кресте распятаго за нас Сына Божия. Того сладчайшее Имя во уме и сердце непрестанно имети и нам, окаянным, подаждь, да любовию Тому горяще и грехи наша помышляюще, страшный оный День судный сретити уготовимся и в Царствие Небесное внити с тобою и всеми святыми сподобимся, славяще Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Величание
Ублажаем тя, преподобне отче Пимене, и чтим святую память твою, наставниче монахов и собеседниче Ангелов.
Православные акафисты
Кондак 1
Избранный угодниче Христов Пимене, Болезни терпевый ради Божия Имене, Буди нам в печалех утешение, Да возносим ти сие хваление:
Радуйся, Пимене, скорбей стяжателю, Христа вольной страсти подражателю.
Икос 1
Ангелов Творец избра тя любезно: Измлада бысть отмечен ты болезнью. Но не возропта на злую долю, Не уничижи Господню волю. Мы терпения сего не постигаем И тебе умильно воспеваем:
Радуйся, Христов избранниче.
Радуйся, в сем мире странниче.
Радуйся, взрастивший терпение.
Радуйся, им стяжавший спасение.
Радуйся, мысль пострадати восприявший.
Радуйся, соблазнов мира избежавший.
Радуйся, родителей утешение.
Радуйся, грехов их отпущение.
Радуйся. Пимене, скорбей стяжателю , Христа вольной страсти подражателю.
Кондак 2
Видяще твое ко Господу стремление, Родители исполниста благое хотение. К славным стенам Киевской обители Приидоста милости просители, Чающе дитяти изцеления. Ты же Богу возносил еси хваления: Аллилуйя.
Икос 2
Разуму постигнуть есть не можно, Как иска ты Господа неложно. И нача святых отцев молити, Дабы ти в монастыри пребыти. Мы же, чтя желание святое, Пение приносим таковое:
Радуйся, монахов чтителю.
Радуйся, Христа любителю.
Радуйся, презревший суету.
Радуйся, избравший нищету.
Радуйся, болезнью искушенный
Радуйся, скорбьми не побежденный.
Радуйся, иский болезни продления.
Радуйся, обретший духа укрепление.
Радуйся, Пимене, скорбей стяжателю , Христа вольной страсти подражателю.
Кондак 3
Сила Вышнего явися благодатию, Удостоив тебе ангельскаго чина восприятия. И монахи, слышавше Безплотных пение, В келлию твою внидоша с удивлением, Видевше тя облеченным в мантию, Вопиюща своему Создателю: Аллилуйя.
Икос З
Тщася соблюсти завет евангельский, Ты приял еси, блаженне, постриг Ангельский. Паче разумения, власы тво Обретошася во гробе Феодосия. Мы жет зряще таинство непостижимое, Вопием угоднику любимому:
Радуйся, честный угодниче.
Радуйся, небесных сродниче.
Радуйся, причтенный к братии.
Радуйся, хвало Создателя.
Радуйся, от Ангелов служимый.
Радуйся, обете нерушимый.
Радуйся, яко прошение улучил еси.
Радуйся, яко себе Христу вручил еси.
Радуйся, Пимене, скорбей стяжателю , Христа вольной страсти подражателю.
Кондак 4
Бурю претерпел еси ты, отче, искушений, Хлад и глад, и множество лишений. Неции бо от нерадивой братии Многажды забыша хлеб подать тебе. Ты же, укреплен быв благодатию, Выну возносише песнь Создателю: Аллилуйя.
Икос 4
Видети твое безгневное терпение всем монахом бысть во удивление, Яко всякому болящему не мощно Пребывати на молении всенощно. Мы же утомляемся и легкими трудами, Посему взываем грешными устами:
Радуйся, терпевший тесноту.
Радуйся, избравший нищету.
Радуйся, любимче мудрости.
Радуйся, жилище кротости.
Радуйся, прощаяй небрежение.
Радуйся, любве преумножение.
Радуйся, страданья ни во что вменивший.
Радуйся, Творца за вся благодаривший.
Радуйся, Пимене, скорбей стяжателю , Христа вольной страсти подражателю.
Кондак 5
Сотворивый боготечныя любве деяния, Был еси ты удостоин дара врачевания. И разслабленнаго сотворил еси ходити, Повелев ему всем немощным служити. Той же, видя чудо изцеления, Господеви вознесе благодарение: Аллилуйя.
Икос 5
Видяще о данном слове небрежение, Паки возврати Господь монаху неможение. Ты же, Пимене, простив его злонравие, моли Христа вернуть больному здравие, Той бо сотвори живое покаяние, Приими же наше кроткое воззвание:
Радуйся, любве источниче.
Радуйся, Христов угодниче.
Радуйся, больных целителю.
Радуйся, их вразумителю.
Радуйся, учащий милосердию.
Радуйся, врачу жестокосердия.
Радуйся, ко истине наставляли.
Радуйся, разслабленных изцеляяй.
Радуйся, Пимене, скорбей стяжателю , Христа вольной страсти подражателю .
Кондак 6
Время жизни скончавая в тяготе и бедствии, Ты сподобися уведати свой день отшествия. Прежде три дни мирнаго успения Здрав ты бысть по Божию смотрению. При общившись Таинства святаго, Восхвалил еси ты Бога всеблагаго: Аллилуйя.
Икос 6
Возсиявший чудно подвигами воздержания,Ты явил еси монахом образ подражания. И во храме, в час последняго прощения, Ты глагола кротко слово утешения. Ублажая ныне дивное смирение, Мы посильное тебе возносим песнопение:
Радуйся, оплоте верности.
Радуйся, не ведый лености.
Радуйся, страстей губителю,
Радуйся, Безплотных зрителю.
Радуйся, яко уведе день отшествия.
Радуйся, стяжавший бисер благочестия.
Радуйся, яко обрел еси кончину непостыдную.
Радуйся, имущий совесть безобидную.
Радуйся, Пимене , скорбей стяжателю , Христа вольной страсти подражателю.
Кондак 7
Прейти хотяще, отче, во обители иныя, Отречеся сердцем всякой суеты земныя. Преподобному Антонию воздавше поклонение, Ты отнесл еси свой гроб на место погребения. Видяще ко праведнику милость таковую, Мнози от монахов возопиша: Аллилуйя.
Икос 7
Новое Господь явил еси благоволение, Егда знаменьми твое украси преставление. Ибо три столпы огня явишася И на купол церкве опустишася. Мы ж е зряще знаменье превелие, Воспеваем песнь тебе с веселием:
Радуйся, пучино кротости.
Радуйся, жилище святости.
Радуйся, скорбей любителю.
Радуйся, бесов воителю.
Радуйся, имущий дар прозрения.
Радуйся, надеждо изцеления.
Радуйся, всю волю Господу вручивший.
Радуйся, грехов прощенье получивший.
Радуйся, Пимене, скорбей стяжателю , Христа вольной страсти подражателю.
Кондак 8
Бог, являя странно чудо Своей милости, Удостои тебе, отче, дара прозорливости. Ты бо прорече о двух почивших иноках, Яко схима не обрящется на схимнике, А несхимник погребенный будет в ней лежать, Верующе бо, о сем не прекраща взывать: Аллилуйя.
Икос 8
В нижних пребывая, Пимене, сый в телеси, Николиже вышних отступи на небеси. И, терпя страдания телесныя, Возрастил ecu в души плоды полезныя. Призри ж е твоим благоволением На поющих ти со умилением:
Радуйся, чудес явителю.
Радуйся, благих ревнителю.
Радуйся, терпевший немощи.
Радуйся, болящим помоще.
Радуйся, пороков обличителю.
Радуйся, святаго жития учителю.
Радуйся, имевший дар предведения.
Радуйся, сосуде Боговедения.
Радуйся, Пимене, скорбей стяжателю, Христа вольной страсти подражателю.
Кондак 9
Ангельское естество тебе дивится, Пимене, Пастырь сый по духу и по имени, Яко пребывая в бреннем телеси, Царство Божие внутри обрел еси. Мы же, видя вышнее к тебе благоволение, Господеви воздадим благодарение: Аллилуйя.
Икос 9
Ветии многовещанныя не могут изъяснить, Како мощно есть сей подвиг совершить. Но Господню слову веруя неложно, Вемы, яко у Творца вся суть возможна. И тебе, стяжавшему в молитве благодать, Не престанем, отче, умиленно воспевать:
Радуйся, луче прозрения.
Радуйся, ключю смирения.
Радуйся, грехов борителю.
Радуйся, добра учителю.
Радуйся, своего рода искупление.
Радуйся, недугов тяжких изцеление.
Радуйся, упасший множество овец.
Радуйся, елею каменных сердец.
Радуйся, Пимене, скорбей стяжателю, Христа вольной страсти подражателю.
Кондак 10
Спастися чающе от бури треволнения, Достиже ты брегов упокоения, Недугом угасил еси огнь сладострастия И потребил еси вся помыслы лукавствия. Скорбьми души спасения взыскуя, Воспел еси ты Богу: Аллилуйя.
Икос 10
Стена Христос есть всем, живущим в Божьем страхе. Кого себе творим, лежащия во прахе? В немощи Господня сила совершается, Ибо ум телесной скорбию смиряется. Мы в твоем недуге видим Божие смотрение И тебе приносим сицевое пение:
Радуйся, не знавший здравия.
Радуйся, врачу злонравия.
Радуйся, боряй уныние.
Радуйся, терпенья скиние.
Радуйся, грядый вратами тесными.
Видео (кликните для воспроизведения). |
Радуйся, избравший скорбь телесную.
Радуйся, желавший выну обрести Христа.
Радуйся, не отвергийся своего креста.
Радуйся, Пимене, скорбей стяжателю, Христа вольной страсти подражателю.
Кондак 11
Како, отче, пение поем тебе достойное, Ум имуще суетен и сердце неспокойное? Токмо уповая на твое незлобие, Мы дерзнухом твоему стужати преподобию. Ты же не лиши нас своего призрения, Возсылая Господу хваления: Аллилуйя.
Икос 11
Свет свещи, поставленной на свещнике, Узрят вкупе чистыя и грешники. Тако житие твое Боголюбезное Брашно есть души многополезное, Яко велие приносит утешение, Подвизающе на сицевое пение:
Радуйся, отрадо в немощи,
Радуйся, недужным помоще.
Радуйся, свеще спасения,
Радуйся, уздо смирения.
Радуйся, подъявший крест страдания во плоти,
Радуйся, на нем распявший блудодейство похоти.
Радуйся, явивший веру несумненную,
Радуйся, искателю сокровища нетленнаго.
Радуйся, Пимене, скорбей стяжателю, Христа вольной страсти подражателю.
Кондак 12
Благодать приял еси ты, отче, изобильно, И пред Господом твое ходатайство есть сильно. Помози же нам, угодниче, молением, Яко да недуги понесем с благодарением, Поминающе, яко они суть врачевание. Да исправится, яко кадило, нищих воздыхание: Аллилуйя.
Икос 12
Поюще твое, Пимене, земное странствие, Вемы, яко не лишимся славы твоея причастия. Ибо дивен во святых Своих Господь, Теплым их предстательством спасает всяку плоть. Ныне твою память недостойно совершаем И хвалу тебе по силе нашей возглашаем:
Радуйся, честный угодниче.
Радуйся, Безплотных сродниче.
Радуйся, небесный жителю.
Радуйся, Христа служителю.
Радуйся, терпевший искушения.
Радуйся, изживший прегрешения.
Радуйся, возшедый в радость вечную.
Радуйся, узревший славу безконечную.
Радуйся, Пимене, скорбей стяжателю, Христа вольной страсти подражателю.
Кондак 13
О пречудный угодниче Христов, Пимене, Приими сию хвалу от нашего имене. И моли о нас Владыку всеблагаго, Да пробавит время жития земнаго, Яко да взрастим плоды смирения, Выну вознося Ему благодарение: Аллилуйя.
Сей Кондак глаголи трижды и паки Икос 1 и Кондак 1
Молитва преподобному Пимену Великому
О пречудный угодниче Христов Пимене! Буди милостив нам, совершающим память твою.
Мы, плотские, не можем духовного разум познать, Как для плоти возможно себе же болезни желать? Как же нам презирать своенравную душу свою, Дабы только ко Господу мысли и чувства направить? Помоги нам не нас, а Христа в этой жизни прославить, Помоги нам себя хоть немного поменьше любить,Помоги не для похоти, а для духовного жить. Мы и терпим, стеная, и мучаемся поневоле, Ропотливы, прегорды, яд аспидов на устах,Многохлопотные в своих мелких, безплодных делах,Не снося ни упрека, ни неудобства, ни боли. Горе нам, фарисеям, исполненным зла и неправды! Участь плевел готовится нам после Ангельской жатвы. Но без страха или разсужденья шагаем мы в печь. Помоги же нам, отче, огонь хладной веры возжечь! Удели нам хоть толику пламенной к Богу любви, Дай забыть о минутном во имя Небеснаго Царства, Угаси своим стоном живущий в нас голос лукавства,Тихим словом блуждающих нас за собой позови. Дабы нам, недостойным, принявшим недуг благодарно, Не прожить этих дней посещения тщетно, бездарно, Да вменится терпенье скорбей паче всяких святынь. Помогай же нам, Пимене, со Приснодевой! Аминь.
Читать другие акафисты раздела «Православные акафисты»
Читайте также:
© Миссионерско-апологетический проект «К Истине», 2004 — 2016
Молитва великому пимену
Православные молитвы на все случаи жизни
Молитвы Пимену Великому
9 сентября православные христиане отмечают день святого Преподобного Пимена Великого, Египетского. Родился он в Египте, около 340 года, и уже с раннего детства.
- Инара к записи Молитвы Матроне Московской о помощи
- Ольга к записи Молитва перед экзаменом
- Аркадий к записи Молитва перед экзаменом
- елена к записи Молитва перед экзаменом
- Екатерина к записи Молитва перед родами
© 2019 Молитвы.ОНЛАЙН · Копирование материалов сайта без разрешения запрещено
Молитвы Пимену Великому
9 сентября православные христиане отмечают день святого Преподобного Пимена Великого, Египетского. Родился он в Египте, около 340 года, и уже с раннего детства понял, что его удел – монашество. В 12 лет он принял постриг и всю свою долгую жизнь посвятил служению Богу, постижению мудрости временного бытия, наставлению иноков и мирян на праведную, добродетельную жизнь во имя спасения души.
Призыв к смирению и доброте по отношению к людям
Наверное, первым человеком, которого Пимен призвал к смирению, была его мать. Он, вместе с двумя своими братьями ушел в монастырь, простившись с матерью навсегда. Но он сумел успокоить и убедить плачущую женщину, в которой говорила естественная тоска по детям и желание видеть их, что если она примет уход сыновей и смирится с разлукой в нынешней временной жизни, то она обязательно увидит их в будущей вечной и радостной жизни на небесах.
Его дальнейшая жизнь, достаточно полно описанная летописцами и им самим, полна человеколюбия, мудрости и послушания. Исполняя изо дня в день подвиг усмирения страстей, соблюдая постоянный пост и творя молитвы, Пимен Египетский наставлял учеников, давая им глубокое понимание веры и смысла добродетели.
Обладая незаурядным умом, святой Пимен давал людям такие советы в трудных ситуациях, что люди, поняв старца, поражались его мудрости и принимали верные решения, соответствующие праведной жизни. В течение 110 лет своей жизни, до самой своей кончины, он не нарушил данного обета, всей своей жизнью давая пример последовательного служения Богу.
Преподобный Пимен говорил, что люди для праведной жизни должны исполнять три правила – Они должны бояться Бога, молиться и делать людям только добро, даже в ответ на причиненное зло. Он говорил, что зло порождает еще большее зло, и чтобы остановить его, нужно творить добро, а не копить в себе обиды и не разжигать жажду мести.
О чем просить в молитвах Пимену Великому
Молясь преподобному Пимену Великому, люди просят о смирении, укрощении страстей, гордыни, о прекращении вражды, ссор, распрей в кругу общения и в семье. Просят мудрости и душевных сил, чтобы простить оступившихся, чтобы как можно скорее прекратить споры и раздор, о снисхождении к окружающим и о более строгом отношении к собственной жизни.
Текст Молитвы Пимену Великому
О дивный угодниче, преподобне отче наш Пимене, недоумеем мы, грешнии, по долгу восхвалити тя. Был бо еси монахов образ, исцелений податель, пустыни житель, безмолвия рачитель, страстей искоренитель и всякия добродетели учитель. Сего ради умильно к тебе припадаем и смиренно просим: от сокровищницы твоея подаждь и нашему убожеству. Смирением твоим нашу гордыню низложи; безстрастием наши страсти попали; бодрствованием дух лености от нас отжени; слезными токи наше нечувствие пробуди; бдением от нерадения нас возстави; молитвами в нас пламень молитвы возжги; любовию нас братолюбны сотвори; подаждь же нам дух кротости и смирения, дух чистоты и благочестия; от страстей убо нас свободи и ко истинному покаянию приведи. Ты бо во уме твоем непрестанно имел еси на Кресте распятаго за нас Сына Божия. Того сладчайшее Имя во уме и сердце непрестанно имети и нам, окаянным, подаждь, да любовию Тому горяще и грехи наша помышляюще, страшный оный День судный сретити уготовимся и в Царствие Небесное внити с тобою и всеми святыми сподобимся, славяще Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Преподобному Пимену Великому.
Тропа́рь, гла́с 8:
Сле́з твои́х тече́ньми пусты́ни безпло́дное возде́лал еси́, и и́же из глубины́ воздыха́ньми, во сто́ трудо́в уплодоноси́л еси́, и бы́л еси́ свети́льник вселе́нней, сия́я чудесы́, Пи́мене, о́тче на́ш, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Кано́н свята́го, гла́с 8.
Пе́снь 1.
Ирмос: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.
Теплото́ю Уте́шителя, о́тче, согрева́емо се́рдце твое́, ле́д де́монский и страсте́й зи́му разруши́.
Углем боже́ственного стра́ха опали́в страсте́й ве́щь, бы́л еси́ разсужде́ния свети́льник, безстра́стие же, блаже́нне, о́гненно.
Нося́ на ра́ме, о́тче, кре́ст тво́й, после́довал еси́ Зову́щему любо́вию и свети́льник мона́хов бы́л еси́.
Богородичен: Всего́ мя́ спаса́ет Сло́во Пребоже́ственное, бла́гостию восхоте́в из чре́ва Твоего́ воплоти́тися, Чи́стая Ма́ти Де́во.
Пе́снь 3.
Ирмос: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.
Стоя́нию всено́щному твоему́ удиви́шася Ангели, и́бо те́х име́л еси́ споспе́шников и́же к Бо́гу в моли́твах.
Слепоту́ оттря́сл еси́ страсте́й от ума́ твоего́ оче́с, те́мже прозира́л еси́ чи́сто Неви́димаго.
Яко млеко́м воздержа́ния воспита́вся, Пи́мене преподо́бне, на высоту́ доброде́телей возвы́сился еси́ в соверше́нное безстра́стие.
Богородичен: Име́я Тя́ Помо́щницу, враго́в стремле́ния, Чи́стая, не убою́ся: име́я Тя́ Предста́тельницу, те́х побежда́ю полки́.
Седа́лен, гла́с 3.
Пасо́мь от Го́спода, Сего́ овча́ яви́лся еси́ кро́тко, сопроти́вныя, блаже́нне, во́лки побежда́я, и сконча́в боже́ственный по́двиг тво́й, в небе́сную огра́ду всели́лся еси́, о́тче преподо́бне. Христа́ Бо́га приле́жно моли́, дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.
Сла́ва, и ны́не, Богородичен:
Боже́ственнаго естества́ не отлу́чся, пло́ть бы́в во чре́ве Твое́м, но Бо́г вочелове́чся и пребы́сть, Иже по рождестве́ Ма́терь Тя́ Де́ву, я́ко пре́жде рождества́, сохрани́в Всенепоро́чну, еди́н Госпо́дь. Того́ приле́жно моли́, дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.
КрестоБогородичен:
Нескве́рная Агница Сло́ва, Нетле́нная Де́ва Ма́ти, на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ без боле́зни Прозя́бшаго, ма́терски подо́бно рыда́ющи, вопия́ше: увы́ Мне́, Ча́до Мое́, ка́ко стра́ждеши во́лею, хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?
Пе́снь 4.
Ирмос: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.
Нескве́рное зерца́ло, уте́шительную зарю́ прие́м, богоно́се, бы́л еси́ и прия́телище боже́ственных восхожде́ний.
Напая́емо дре́во слеза́ми яви́лся еси́, о́тче, высокора́слено, воздержа́нием удобря́емо и плоды́ боже́ственными направля́емо.
Возде́лал еси́ ни́ву твоего́ ума́ боле́зньми воздержа́ния, доброде́телей кла́с многопло́ден и чуде́с благода́ть разплоди́л еси́.
Богородичен: Де́вства сосу́де и невмести́маго естества́ селе́ние, ду́шу мою́ просвети́ омраче́нную, Богоневе́сто.
Пе́снь 5.
Ирмос: Утренююще вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.
Ва́р поне́с, сла́вне, дневны́й, ра́дости сподо́бился еси́ Го́спода твоего́, преподо́бне.
Воздержа́ния удо́лий сладково́нен прозя́бл еси́ шипо́к, дыха́нии Бо́жия ра́зума благово́нствуя концы́.
Пе́рвее вельми́ хва́лящагося, о́тче, зми́я, к земли́ смири́л еси́, смире́нием огра́ждся.
Богородичен: Де́ву по рождестве́ пое́м Тя́, Богоро́дице: Ты́ бо Бо́га Сло́ва пло́тию ми́ру родила́ еси́.
Пе́снь 6.
Ирмос: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, Многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.
Умертви́в теле́сная стремле́ния мно́гими по́двиги, к жи́зни безсме́ртней отше́л еси́, Пи́мене досточу́дне.
Воздержа́ние при́сно, моли́тву и любо́вь нелицеме́рну стяжа́в, преподо́бне, нескве́рно Бо́жие яви́лся еси́ зерца́ло.
В пусты́нях непрохо́дных живы́й, страсте́й пусто́шных себе́ обнажи́л еси́ и граждани́н небе́сный бы́л еси́.
Богородичен: Яже еди́на сло́вом пло́тию Сло́во ро́ждши, изба́ви, мо́лимся, от сете́й вра́жиих ду́ши на́ша.
Конда́к, гла́с 4.
Све́тлых по́двиг твои́х, преподо́бне о́тче, наста́ дне́сь свята́я па́мять твоя́, ду́ши благочести́вых веселя́щи, Пи́мене богому́дре, о́тче на́ш преподо́бне.
Душетле́нныя сла́сти и молвы́ мирски́я вседу́шно возненави́дев и Христа́ возжела́в, кре́ст Его́ взе́м на свою́ ра́му, после́довал еси́ Ему́ неосла́бным жела́нием, и воздержа́нии подви́гся, невеще́ственно стяжа́л еси́ житие́, в посте́х, и слеза́х, и моли́твах непреста́нных. Те́мже и Спа́с тебе́ дарова́ Ца́рство небе́сное, сподо́бль незаходи́маго све́та и зари́ непристу́пныя, Пи́мене богому́дре, о́тче на́ш преподо́бне.
Пе́снь 7.
Ирмос: Отроцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.
В боже́ственных упражня́яся виде́ниих, просвеща́яся невеще́ственными заря́ми, и дне́ сы́н и све́т су́щим во тме́ я́ко вои́стинну бы́л еси́, богоно́се, во ве́ки.
Взя́тся на высоту́ безстра́стия с пло́тию, Ангелом подо́бяся, рая́ пи́щи бы́л еси́ насле́дник, взыва́я, блаже́нне: Бо́же, благослове́н еси́.
Сия́я заре́ю безстра́стия, омрачи́л еси́ де́монская искуше́ния и си́х мно́ги озлобле́ния изба́ви, вопию́щия, преподо́бне: Бо́же, благослове́н еси́.
Богородичен: Се́, Юже рече́ Де́ву Ду́хом вели́кий Иса́ия, во чре́ве Бо́га зача́т и ражда́ет, Ему́же пою́ще, зове́м: Бо́же, благослове́н еси́.
Пе́снь 8.
Ирмос: Безнача́льнаго Царя́ сла́вы, Его́же трепе́щут небе́сныя си́лы, по́йте, свяще́нницы, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Недрема́нно душе́вную свещу́ еле́ем твои́х по́двиг соблю́д, вше́л еси́ с ра́достию в нетле́нен черто́г и живе́ши во ве́ки.
Не поколеба́ша души́ твоея́ столпа́ ве́тры нечи́стых духо́в: утверди́ бо ся на ка́мени ве́ры, всеблаже́нне богоно́се.
Злообра́зную страсте́й совле́кл еси́ ри́зу, обле́клся еси́, блаже́нне, в кра́сную оде́жду боже́ственнаго безстра́стия, Христу́ сца́рствуя.
Богородичен: Яко честны́й и превознесе́нный престо́л су́щую Бо́га Вы́шняго, воспое́м, лю́дие, еди́ну по рождестве́ Де́ву сохра́ншуюся.
Пе́снь 9.
Ирмос: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.
Заше́л еси́ у́бо, я́коже звезда́, от ми́ра, у Христа́ же возсия́л еси́, у́мнаго вои́стинну Пра́вды, всеблаже́нне, Со́лнца, и я́коже зарю́, ве́рным, твоя́ оста́вил еси́ светови́дныя доброде́тели, отъе́млющия ду́ш омраче́ние.
Честна́ пред Бо́гом твоя́ сме́рть, сла́вне, бы́сть: и́бо преподо́бно на земли́ пожи́л еси́, Сего́ повеле́ния и оправда́ния, Пи́мене, соблю́д невре́дна. Те́мже возсия́ я́ко пра́веднику тебе́ Све́т невече́рний.
Боже́ственными, о́тче, добро́тами наслажда́яся, и прича́стием обожа́емь, и вели́кому Све́ту просвеще́н ны́не предстоя́, и кра́йним жела́нием прибли́жился еси́ ясне́йше. Тя́ чту́щия, Пи́мене, и творя́щия твою́ па́мять помина́й.
Богородичен: Уста́вила еси́ еди́на в жена́х кля́тву первозда́нных, Богоневе́сто, Неопи́саннаго пло́тию ро́ждши опису́ема, обнови́ла еси́ зако́ны естества́, Нескве́рная, разстоя́щия пе́рвее, пресла́вным хода́тайством Твои́м соедини́ла еси́.
Свети́лен.
Ангельскаго жития́ жела́я, удали́лся еси́, Пи́мене, в пусты́ни, и стра́сти покори́л еси́ плотски́я, равноа́нгелен яви́лся еси́, о́тче на́ш богоно́се.
Сла́ва, и ны́не, Богородичен:
Держа́вным Твои́м покро́вом от враго́в наве́та на́с, Чи́стая, Твоя́ рабы́, сохрани́ вся́ невре́дны: Тебе́ бо стяжа́хом еди́ну прибе́жище в ну́ждах.
Молитва преподобному Пимену Великому
О, дивный угодниче, преподобне отче наш Пимене, недоумеем мы, грешнии, по долгу восхвалити тя. Был бо еси монахов образ, исцелений податель, пустыни житель, безмолвия рачитель, страстей искоренитель и всякия добродетели учитель. Сего ради умильно к тебе припадаем и смиренно просим: от сокровищницы твоея подаждь и нашему убожеству. Смирением твоим нашу гордыню низложи; безстрастием наши страсти попали; бодрствованием дух лености от нас отжени; слезными токи наше нечувствие пробуди; бдением от нерадения нас возстави; молитвами в нас пламень молитвы возжги; любовию нас братолюбны сотвори; подаждь же нам дух кротости и смирения, дух чистоты и благочестия; от страстей убо нас свободи и ко истинному покаянию приведи. Ты бо во уме твоем непрестанно имел еси на Кресте распятаго за нас Сына Божия. Того сладчайшее Имя во уме и сердце непрестанно имети и нам, окаянным, подаждь, да любовию Тому горяще и грехи наша помышляюще, страшный оный День судный сретити уготовимся и в Царствие Небесное внити с тобою и всеми святыми сподобимся, славяще Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Православные молитвы ☦
7 сильных молитв Святителю Василию Великому
Оглавление:
Молитва Василия Великого от ночного осквернения
«Многомилостиве, нетленне, нескверне, безгрешне Господи, очисти мя, непотребнаго раба Твоего, от всякия скверны плотския и душевныя, и от невнимания и уныния моего прибывшую ми нечистоту, со иными всеми беззаконии моими, и яви мя нескверна, Владыко, за благость Христа Твоего, и освяти мя нашествием Пресвятаго Твоего Духа: яко да возбнув от мглы нечистых привидений диавольских и всякия скверны, сподоблюся чистою совестию отверсти скверная моя и нечистая уста, и воспевати всесвятое имя Твое, Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.»
Молитва Василию Великому об успехе в делах
Молитва Василия Великого на изгнание бесов
Молитва Василию Великому о здравии
От трудноизлечимых заболеваний, о помощи в жизни, об укреплении веры.
Молитва святому Василию Великому от наветов вражиих
Об избавлении от бед и напастей.
Молитва Василию Великому о заступлении и помощи
«О великий и преславный святителю Христов, всея вселенския Церкве учителю богомудрый, Православия твердый исповедниче и поборниче, всеблаженне отче Василие! Призри от высот небесных на нас, смиренно к тебе припадающих, и умоли Господа Вседержителя, Егоже верный на земли служитель был еси, да дарует нам веры правыя твердое и неизменное сохранение, Церкви Святей послушание, жития нашего исправление, и во всех нуждах, скорбех и искушениих скорое поможение, терпение же и укрепление. Подаждь нам твое святое благословение, да оным осеняемии, сие новое лето и во вся дни богоугодно в мире и покаянии поживем и во Царствии Небеснем сподобимся купно с тобою и со всеми святыми Живоначальную Троицу воспевати и славити, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.»
Краткая молитва святителю Василию Великому
«О великий и пресвятый святителю, отче Василие! Призри от высот небесных на нас, раб Божиих (имена), и умоли Господа, Егоже верный на земли служитель был еси, да дарует нам веры правыя твердое и неизменное сохранение, Церкви Святей послушание, жития нашего исправление и во всех нуждах, скорбех и искушениях скорое поможение, терпение же и укрепление. Подаждь нам твое святое благословение, да оным осеняемии во вся дни богоугодно в мире и покаянии поживем и во Царствии Небеснем сподобимся купно с тобою и со всеми святыми Живоначальную Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа, воспевати и славити во веки веков. Аминь.»
Преподобный Пимен Великий
Святой Пимен жил на рубеже IV–V веков. Он родился в Египте. В 15 лет Пимен присоединился к своим шести братьям, которые подвизались в Скитской пустыне: авва Анувий был старшим, а Паисий младшим.
Еще будучи молодым, Пимен пошел спросить одного старца о трех помыслах, которые его беспокоили, но во время беседы забыл об одном из них. Вернувшись к себе и вспомнив о нем, он тотчас вышел и пробежал большое расстояние, которое отделяло его от старца, чтобы повергнуть перед ним свой помысел. Старец, удивленный его заботой о чистоте сердца, предрек: «Пимен, твое имя будут произносить по всему Египту, и ты действительно станешь пастырем 1 огромного стада».
В 407 году варвары-мазики опустошили монашеские поселения в пустыне Скит. Семь братьев избежали смерти, уйдя по дороге добытчиков селитры. Они поселились в Теренуфе, в Верхнем Египте, на берегу реки Нил.
Пимен приобрел там большую славу, так что благочестивые люди оставили старцев, у которых имели обыкновение спрашивать совета, и приходили с вопросами к нему. Когда некий посетитель пришел спросить авву Анувия, тот отправил его к Пимену, понимая, что брат удостоился дара духовного наставления. Но Пимен никогда не брал слова в присутствии старшего брата и отказывался говорить при другом старце, хотя и превосходил их всех.
Мать семерых братьев, узнав, куда удалились ее сыновья, отправилась навестить их, но встретила решительный отказ. Поэтому она расположилась около церкви и стала ждать, когда подвижники придут в нее на еженедельную службу. Завидев мать, сыновья тотчас пошли обратно. Она побежала вслед за ними и, найдя дверь закрытой, начала жалобно стонать. Пимен отвечал ей изнутри: «Что ты предпочитаешь: увидеть нас здесь или в грядущем веке?» Она воскликнула: «Разве я не ваша мать? Разве не я вскормила вас грудью? Ныне мои волосы поседели, разве не могу я вас увидеть?» Он объяснил: «Если ты заставишь себя не видеть нас здесь, ты увидишь нас там, в вечности». И благочестивая мать удалилась полная радости, говоря: «Если я обязательно увижу вас там, то в таком случае я более не хочу видеть вас здесь».
Вначале Пимен много постился, проводя часто два или три дня без пищи, подвергая тело крайне суровым ограничениям. Но со временем он приобрел большой опыт в духовной науке и, став для обитателей пустыни врачом, кормчим и светочем рассуждения, учил питаться умеренно каждый день, чтобы не впасть ни в гордость, ни в чревоугодие и так следовать царским путем, который легок и необременителен. Одному брату, который соблазнился, застав его однажды моющим ноги, он ответил: «Мы учились убивать не наши тела, но наши страсти». Он также часто говорил: «Все, что превосходит меру, приходит от бесов».
Умеренный в подвижничестве, он был, однако, крайне суров в том, что касалось отношений с людьми. Он считал свою келью могилой, в которой монах, как покойник, должен оставаться чуждым любым земным привязанностям. Однажды правитель той области, желая его видеть, повелел арестовать его племянника, чтобы старец пришел заступиться за юношу. Но Пимен остался нечувствительным к мольбам сестры, сказав: «Пимен не родил сына». И велел сказать правителю, чтобы тот судил его согласно законам, если юноша прегрешил.
Когда посетитель хотел побеседовать с ним о возвышенных предметах, старец хранил молчание; но если его спрашивали о страстях и о том, как исцелить душу, тогда он с радостью отвечал. Он давал собеседникам ответы, соответствующие их пониманию и их возможностям, для того чтобы побудить к успехам в добродетели. Прежде всего он советовал не давать места страстным помыслам, угождая им или пытаясь им отвечать, и утверждал, что они тем самым исчезнут сами собой: «Мы не можем помешать им приходить, чтобы нас возмущать, но в нашей власти им сопротивляться». Он учил, что повергаться пред Богом, не оценивать самого себя и оставлять позади себя всякое собственное произволение – все это является средствами для очищения души, но главным образом благодаря самоосуждению и бодрствованию она может воздвигнуться и продвигаться к совершенству.
Когда его однажды спросили, следует ли порицать брата, которого мы увидели согрешающим, Пимен ответил: «В тот час, когда мы утаим проступок нашего брата, Бог утаит и наш, а в час, когда мы откроем проступок брата, Бог откроет также и наш». И когда старец увидел, как один брат заснул в церкви, он вместо того, чтобы обличить его, предпочел положить его голову себе на колени и позволил ему отдохнуть. Что же касается бдительности по отношению к самому себе, он соблюдал ее строго в любое время, зная, что начало всех пороков – рассеянность. Когда ему надо было выйти из кельи, он прежде проводил час, сидя и исследуя свои помыслы.
Он также говорил, что «человек нуждается в смирении, как в дыхании, которое выходит из его ноздрей», и что мы можем достичь этого смирения, дающего нам в любых обстоятельствах покой, через самоуничижение, которое заставляет нас считать своего брата за начальствующего. Что касается него, то он достиг такой степени презрения к самому себе, что чистосердечно заявлял: «Я повергаю себя в то место, в которое был повержен сатана, и ставлю себя ниже неразумных существ, потому что знаю, что они не подлежат наказанию». Когда его спросили, как это возможно – считать себя ниже всякой твари и даже убийцы, старец ответил: «Он совершил только этот проступок, но я убиваю каждый день».
Увидев однажды женщину, которая плакала на могиле мужа и сына, авва Пимен сказал брату Анувию, что если не стяжать такое состояние скорби и постоянного умерщвления плоти, невозможно стать монахом. В другой раз он был восхищен в присутствии одного из близких, который спросил, куда он был перенесен. Пимен ответил: «Моя мысль была там, где находится святая Матерь Божия, плачущая у Креста Спасителя, и я хотел бы плакать так все время».
Однажды к святому из Сирии пришли знаменитые люди, чтобы расспросить о чистоте сердца, но старец не знал греческого, а переводчика не нашлось. Заметив затруднительное положение посетителей, Пимен внезапно начал говорить по-гречески и сказал: «По природе вода – мягкая, а камень – твердый; но бурдюк, подвешенный над камнем, роняя воду каплю за каплей, проделает в камне дырку. Так обстоит дело и со словом Божиим: оно – нежно, а наше сердце – черство, но человек, который часто его слушает, открывает сердце страху Божию».
Авва Пимен долгие годы сиял как звезда в пустыне, наставляя собственным опытом и став живым образцом всех добродетелей. Он мирно почил некоторое время спустя после святого Арсения (после 449 г.), так и не увидев вновь Скитской пустыни.
1 Пимен (potmen) по-гречески означает «пастырь», «пастух». Более 200 изречений, изумительных по глубине и мудрости, делают Пимена первостепенной фигурой в различных сборниках апофтегм. Поскольку он часто передает изречения предшествующих отцов, то считается, что первые сборники апофтегм были составлены в кругу учеников аввы Пимена.
Видео (кликните для воспроизведения). |
Составитель — иеромонах Макарий Симонопетрский,
адаптированный русский перевод — издательство Сретенского монастыря
Верующая с малых лет. С детства читаю молитвы и праздную православные праздники.
Данный портал создан мной с целью сохранить священные тексты. Они собирались со всех уголков сети и личных архивов.